فونیکسریمکسبهتام

رئیس گمرک ایران اعلام کرد:

خودروهای دپو شده در گمرک ۱۰ هزار شاکی دارد

فعلا ترخیص نداریم

عصر خودرو- رئیس کل گمرک اعلام کرد: از ۱۳ هزار خودرو دپو شده در گمرک ۲۰۰۰ خودرو در محاکم قضائی در حال رسیدگی هستند و تا زمانی که این پرونده‌ها مختومه نشوند، مصداق مصوبه هیأت وزیران برای ترخیص نخواهد بود.

خودروهای دپو شده در گمرک ۱۰ هزار شاکی دارد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، مهدی میر اشرفی امروز (یکشنبه) در نشستی خبری درباره خودروهای توقیف شده در گمرکات کشور، با بیان اینکه خودروها در عمده اماکن گمرکی مناطق آزاد هستند، اظهار کرد: نزدیک به 13 هزار خودرو در گمرکات متوقف شده است که تخلفات مربوط به ثبت سفارش مربوط به 2000 خودرو در محاکم قضائی در حال رسیدگی است.

    به گفته وی، قرار شده 11 هزار خودروی دیگر (زیر 2000 سی سی) هم که تا تاریخ نهم آذرماه سال جاری به گمرکات وارد شده و قبض گمرک داشته باشند، با ثبت سفارش معتبر ترخیص شوند.

    رئیس کل گمرک ایران با بیان اینکه خودروهای دپو شده در گمرک 10 هزار شاکی دارد، ادامه داد: طبق برآوردها، ارزش این تعداد خودروها 100 میلیون دلار است که باید ضوابط ترخیص آنها به گمرک ابلاغ شود که با به عقب برگرداندن تاریخ این مصوبه، خودروهای کمتری ترخیص می‌شوند.

    میراشرفی همچنین اضافه کرد: خودروهایی که مشمول ترخیص نشوند، متروکه می‌شوند یا مرجوع به خارج از کشور خواهند شد.

    او با تاکید بر اینکه مصوبه هیأت دولت مانع از اقدامات قضائی علیه خودروها نمی‌شود، گفت: خودروهای دپو شده در گمرک، توسط دو گروه نمایندگی‌ها و غیر از آنها وارد شده است.

    واردات کالاهای اساسی تغییری نکرده است

    ضمن اعلام اینکه تراز تجاری یک میلیارد دلار مثبت شده است، گفت: ماهانه حدوداً یک میلیارد دلار واردات کالای اساسی داریم و 25 قلم اصلی کالاهای وارداتی با سال قبل تفاوت معناداری ندارد.

    وی افزود: در 10 ماهه امسال 36.3 میلیارد دلار صادرات و 35.6 میلیارد دلار واردات داشتیم و در این مدت کالاهای اساسی وارد شده به کشور مانند سال قبل است و 25 قلم اصلی وارداتی با سال قبل تفاوت معناداری ندارد.

    به گفته میراشرفی، حدوداً در ماه یک میلیارد دلار واردات کالای اساسی داریم و اهمیت این موضوع در کمبود نداشتن تأمین کالاهای اساسی است و اعلام کمبود در برخی بخش‌ها شاید به دلیل ایجاد شایعات باشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو