فونیکسریمکسبهتام

رئیس شورای شهر تهران:

خدمات حمل و نقل عمومی در تهران قوی‌تر از پاریس و لندن است

عصر خودرو- هاشمی با اشاره به توسعه خطوط مترو و BRT گفت: خدمات حمل و نقل عمومی در محدوده مرکزی تهران از پاریس و لندن قوی‌تر است.

خدمات حمل و نقل عمومی در تهران قوی‌تر از پاریس و لندن است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران ،  محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران ظهر امروز در پایان یکصد و بیست و یکمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران حضور یافت و با اشاره به مصوبات امروز جلسه شورای شهر گفت: ما تا 15 بهمن وقت داریم که عوارض مربوط به سال 98 برای تردد در محدوده‌های طرح ترافیک را به تصویب برسانیم.

    رئیس شورای شهر تهران افزود: قرار بر این شد که جلسه تا 5 بعدازظهر ادامه داشته باشد و کلیه دستورات جلسه‌ای که مربوط به عوارض سال 98 را به پایان خواهیم رساند.

    هاشمی رفسجانی افزود: اولین بحثی که امروز مطرح شد مربوط به بحث بودجه بود که توسط شهردار تهران ارائه شد و به زودی در کمیسیون‌ها در فرصت یک ماهه به بودجه رسیدگی خواهد شد.

    وی با بیان اینکه بحث بعدی مربوط به عوارض تردد در محدوده‌های معمولی شهر تهران بود، اظهار کرد: نام این لایحه تغییر پیدا کرد و به نام لایحه کاهش آلودگی هوا نامگذاری شد و جزئیات آن با هماهنگی کمیسیون مشترک حمل و نقل و برنامه و بودجه و معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران بررسی و تصویب شد.

    رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه بحث بعدی در مورد ارزش افزوده در طرح‌های توسعه شهری بود، بیان کرد: این بحث به پایان نرسید و یک ماده از 5 ماده این طرح به تصویب رسید که بعدازظهر مواد بعدی آن بررسی خواهد شد.

    هاشمی در خصوص هزینه طرح ترافیک در سال 98 گفت: این هزینه نسبت به سال 97 اجازه پیدا کرد که حداکثر تا 15 درصد افزایش پیدا کند، ولی اگر تورم توسط دولت زیر این رقم اعلام شود قطعاً از 15 درصد هم کمتر در نظر خواهیم گرفت، ولی اگر تورم بالای 15 درصد باشد ما بیشتر از 15 درصد افزایش نخواهیم داد.

    وی در خصوص عدم تناسب وضع عوارض در محدوده طرح ترافیک و توسعه حمل و نقل عمومی اظهار کرد: ما در تهران نسبت به شهر‌های بزرگ امکانات بسیار خوبی در مرکز شهر در اختیار مردم قرار داده‌ایم و تمام خطوط مترو که در مرکز شهر و محدوده طرح ترافیک عبور می‌کنند تکمیل شده است.

    وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 46 ایستگاه مترو در منطقه ممنوعه داریم، خاطرنشان کرد: از سوی دیگر 60 کیلومتر از خطوط BRT در منطقه ممنوعه است و نزدیک به 100 ایستگاه حمل و نقل عمومی پر سرعت در اختیار مردم قرار داده‌ایم که این رقم از  پاریس و لندن هم بیشتر است.

    رئیس شورای شهر تهران گفت: اگر قیمت سوخت همانند پاریس و لندن واقعی بود مردم کمتر از وسیله نقلیه شخصی استفاده می‌کردند و به سمت وسیله نقلیه عمومی روی می‌آوردند.

    هاشمی با اشاره به اینکه تعداد واگن‌های مترو هم باید افزایش یابد، خاطرنشان کرد: ما خطوط مترو را به شکل خوبی در تهران ساخته‌ایم، ولی متأسفانه تجهیزات آن کامل نیست.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو