فونیکسریمکسبهتام

مشخصات وانت کارا + تصاویر

عصر خودرو - وانت مزدا کارا با دو موتور ۱۷۰۰ و ۲۰۰۰ سی سی تولید شده و هر یک از یک موتور‌ها شامل نسخه‌ تک و دو کابین است.

مشخصات وانت کارا + تصاویر
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۳:۰۰
  • مشخصات وانت کارا + تصاویر
  • مشخصات وانت کارا + تصاویر
  • مشخصات وانت کارا + تصاویر
  • مشخصات وانت کارا + تصاویر

کارا نام خودروی وانتی است که در کلاس خودرو‌های کار قرار می‌گیرد و توسط بهمن موتور عرضه می‌شود. این خودرو بر اساس پلت فرم مزداوانت تولید شده و می‌توان گفت که نسخه به روزسانی شده آن است.

وانت مزدا کارا با دو موتور 1700 سی سی و 2000 سی سی تولید شده و هر یک از یک موتور‌ها شامل نسخه‌ی تک کابین و دو کابین هستند. سیستم گیربکس بکار رفته در تمام نسخه‌ها، 5 سرعته دستی است. همچنین این خودرو دارای استاندارد آلایندگی یورو 4 است.

تجهیزات بکار رفته در وانتمزدا کارا شامل: کمپرسور مکانیکی با گاز R134a، سیستم تهویه مطبوع و کیسه هوای ایمنی راننده و سرنشین جلو، سیستم ترمز ABS و EBD است.
طراحی وانت کارا

طراحی وانت کارا همان طراحی وانتمزدا است که در زمان ارائه بسیار جذاب و جسور بوده. البته متاسفانه به دلیل کیفیت ساخت پایین و اثری از این جذابیت در آن نیست. در حالت کلی طراحی ظاهری وانت از زبان ساده‌ای پیروی می‌کند. دو چراغ مربعی به همراه جلو پنجره که تمام فاصله بین دو چراغ را پوشانده است حس قدمت و سادگی در خودرو تداعی می‌کند. طراحی سپر و کاپوت نیز بدون خط خاصی و با سادگی زننده‌ای انجام شده اند.

در نمای جانبی نیز با سطح صافی روبرو هستیم که از کنار چراغ جلو تا چراغ عقب کشیده شده است؛ و در انتهای خودرو نیز با دو چراغ عقب عمودی روبرو هستیم که کمی طراحی آن جدیدتر به نظر می‌رسد. درب عقب به همراهرکاب نیز هماهنگی ساده‌ای دارند.

کابین وانت کارا تغییراتی نسبت به وانتمزدا پیدا کره است و کمی زیبا‌تر شده است. البته جنس مواد استفاده شده همانطور کم کیفیت است و طراحی ساده و کسل کننده‌ای دارد، به آن فرمان خشک و باریک کارا را نیز اضافه کنید.
مشخصات فنی وانت کارا

همانطور که گفتیم وانت کارا در دو مدل دو تک کابین و دو کابین عرضه می‌شود و هر مدل دارای دو تیپ است. تیپ اول یک موتور چهار سیلندر 1.7 لیتری دارد که قادر است حداکثر توان 80 اسب بخار و گشتاور نهایی 140 نیوتن متر را ایجاد کند. گیربکس این تیپ نیز مدل دستی 5 سرعته است. جالب توجه است که این تفاوتی بین مشخصات فنی مدل دو کابین و تک کابین نیست. فقط به سبب فضای بیشتر مدل داخلی مدل دو کابین فضای بار کمتری نسبت به مدل تک کابین دارد. مدل تک کابین ظرفیت باری برابر 800 کیلوگرم دارد و این عدد برای مدل دو کابین به 500 کیلوگرم می‌رسد. این تیپ وانت کارا اکنون به فروش نمی‌رسد.

تیپ دوم وانت کارا  از یک موتور 2.0 لیتری بهره‌مند شده است که قادر است حداکثر توان 119 اسب بخار و گشتاور خروجی 170 نیوتن متر را تولید کند. این تیپ نیز از یک گیربکس 5 سرعته دستی استفاده می‌کند و کمی قدرتمند‌تر از تیپ قبل است و تاحدودی می‌توان آن را جایگزین تیپ دانست. چرا که تولید مدل 1.7 لیتری اکنون متوقف شده است و مدل‌های تولیدی اکنون همه 2.0 لیتری هستند.
تجهیزات و امکانات وانت کارا

وانت کارا از لحاظ تجهیزات به امکانات خاصی بهره‌مند نیست و به صورت کلی تجهیزات و آپشن‌های آن به صورت زیر هستند:

سیستم ترمز ABS+EBD
سیستم تهویه مطبوع
کیسه هوای ایمنی (راننده و سرنشین)

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
      آرشیو