فونیکسریمکسبهتام

جاسوسی چینی ها از غول فناوری ایالات متحده؛

شناسایی کارمندی که اطلاعات خودرو خودران اپل را برای پکن ارسال می کرد

عصر خودرو- یک کارمند اپل متهم شده که اطلاعات مهم این شرکت را در مورد تولید خودرو خودران و جدید تیم کوک؛مدیرعامل اپل رصد و برای پکن ارسال می کرده است.

شناسایی کارمندی که اطلاعات خودرو خودران اپل را برای پکن ارسال می کرد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از انتخاب، این دومین مورد شکایت طی یک سال اخیر است که نشان می دهد چینی ها سخت در تلاشند به اسرار شرکت اپل در تولید خودرو خودران دست پیدا کنند.

    درحال حاضر دولت ایالات متحده اتهاماتی را علیه یک کارمند اپل مبنی بر جاسوسی وی مطرح کرده است. درواقع دولتایالات متحده کارمندی چینی به نام جی زونگ چن را به سرقت اسرار تجاری و مهم متهم کرده است. بر اساس این شکایت، که در دادگاه فدرال سانفرانسیسکو ثبت شده است، یک کارمند دیگر متوجه شده وی با استفاده از عکس های بزرگ زاویه ای از کارهای فوق العاده سری اپل را ثبت و برای چینی ها ارسال کرده است.

     افزون بر این پرونده مذکور نشان می دهد چن  بیش از 2000 فایل حاوی مطالب محرمانه و اختصاصی اپل، از جمله کتابچه ها، اطلاعات مهم و نمودارها را در ذخیره کرده بود. همچنین عکس هایی در صفحه نمایش کامپیوتر وی وجود داشت که نشان می داد وی با  پشتیبان گیری از اطلاعات مهم در مورد خودروی اپل سعی داشته شرکت های چینی را برای کپی برداری از خودروی هوشمند اپل راهنمایی کند. چن در سال 2018 در اپل استخدام شد.

    در صورت محکومیت، چن با حداکثر مجازات زندان 10 ساله و حداکثر جریمه 250،000 دلار مواجه است. این دومین موردی است که طی یک سال به دادگاه های ایالات متحده می رسد. در ماه جولای گذشته، دولت ایالات متحده اتهامی علیه ژیائولانگ ژانگ مطرح کرد که اتهامات مشابهی را انجام داده بود.

    با توجه به این ماجراها شاید اکنون بهتر درک کنیم که چرا اپل تعداد زیادی از کارمندان ساخت خودرو خودران خود را اخراج کرده و البته فضای کار را به شدت خصوصی کرده است. پروژه خودروی خودران اپل در حال حاضر حدود 1200 کارمند دارد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو