فونیکسریمکسبهتام

بنزین«۲۴۰۳»

رشد مصرف بنزین در آمریکا متوقف شده است

عصر خودرو- میانگین مصرف بنزین در آمریکا بین ژانویه تا اکتبر ۲۰۱۸ ، ۹.۳۴ میلیون بشکه در روز بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل تقریبا ثابت بوده است.

رشد مصرف بنزین در آمریکا متوقف شده است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم ، مصرف بنزین در آمریکا در 10 ماه اول 2018 تقریبا ثابت بود چون افزایش قیمت سوخت  ، تاثیرات اقتصاد قوی و اشتغال زایی بالا در آمریکا را خنثی کرده بود .
    مصرف ثابت بنزین در آمریکا به همراه افزایش تولید شیل و کندشدن اقتصاد جهان باعث عرضه اضافی نفت به بازار و کاهش قیمت آن در سال گذشته شد .
    میانگین مصرف بنزین در آمریکا بین ژانویه تا اکتبر 2018 ، 9.34 میلیون بشکه در روز بود که نسبت به 9.33 میلیون بشکه همان زمان در 2017 حدود یک درصد افزایش داشته است.
    طبق تخمین های اداره اطلاعات انرژی آمریکا ، پیش‌بینی می‌شود مصرف کل سالانه بنزین در آمریکا 40 هزار بشکه در روز کاهش داشته باشد .
    مصرف بنزین از 2017 تا حالا تغییری نکرده یا تغییر کمی نشان داده است‌. این تثبیت میزان مصرف پس از 4 سال افزایش قوی بین سال‌های 2013 و 2016 اتفاق افتاده است .
    حتی با وجود افزایش نرخ سالانه رشد اقتصادی آمریکا به بیش از 3 درصد و و ایجاد حدود پنج میلیون شغل غیرکشاورزی از پایان 2016، مصرف سوخت کشور ثابت مانده است .
    ولی راکد شدن مصرف بنزین همزمان بوده با کاهش سریع در رشد تردد در جاده‌های آمریکا در 2 سال گذشته .
    میزان رفت و آمد جاده ای بین سالهای 2014 و 2016 افزایش یافت. مسافت طی شده توسط خودرو ها با نرخ سالانه 2 تا 3 درصد یا حتی بیشتر رشد می کرد ولی به شدت در 2017 و 2018 کند شد و به یک درصد یا کمتر از آن رسید .
    میزان تردد در سه‌ماهه سپتامبر تا نوامبر 2018 فقط 0.3 درصد بالاتر از زمان مشابه سال قبل بود .
    در سه ماهه پایانی سال، رشد تردد از نزدیک با شرایط اقتصادی و نیز قیمت سوخت رابطه داشت.در حالی که اقتصاد همچنان یک عامل مثبت است، قیمت بالای نفت بر مصرف بنزین تاثیر منفی میگذارد .
    کاهش قیمت بین سالهای 2014 تا 2016 محرکی بود برای مصرف ولی افزایش قیمت نفت پس از آن این تاثیر مثبت را از بین برد .
    عدم رشد مصرف بنزین در آمریکا یک دلیل است که چرا بالا رفتن قیمت نفت باعث عرضه اضافی نفت در 2018 شد و قیمت نفت برای متعادل کردن تولید و مصرف کاهش یافت .
    تاثیر افزایش قیمت بر  رانندگان آمریکا نشان می‌دهد که چرا آنها اینقدر برای سیاستمداران آمریکا حساس هستند و چرا ترامپ به شدت اوپک را برای کاهش قیمت در سال گذشته تحت فشار قرار داده بود .
    در آخر هم رکود مصرف بنزین در آمریکا توضیح می دهد که چرا بازار نفت بیش از پیش متکی به بازارهای نوظهور و حمل و نقل باری برای کاهش سرعت رشد شیل آمریکا و سایر منابع است .

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط