فونیکسریمکسبهتام

خطر ریزش بهمن در جاده چالوس

عصر خودرو- مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز از ورود یک سامانه بارشی به استان خبر داد و گفت: با توجه به مقادیر بارش‌ها، سیلاب رودخانه‌ها و مسیل‌ها در ارتفاعات و نیز آب گرفتگی معابر شهری مورد انتظار است که به تدریج از دوشنبه شب با افت دما و تغییر فاز بارش‌ها به برف در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی استان (به ویژه طالقان، ارتفاعات جاده چالوس و دیزین) احتمال ریزش سنگ و ریزش بهمن وجود دارد.

خطر ریزش بهمن در جاده چالوس
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، مهدی مهرور اظهار کرد: با توجه به اخطاریه هواشناسی استان، مبنی بر ورود و فعالیت سامانه ناپایدار و بارشی از اواخر وقت امشب تا اوایل وقت سه شنبه به منطقه البرز مرکزی ضرورت دارد که فرمانداران، بخشداران، شهرداران و اعضاء شورای هماهنگی مدیریت بحران در استان و شهرستان‌ها در آماده باش کامل باشند.

    مهرور با اعلام این خبر اظهار کرد: پیامد ورود سامانه بارشی سرد به استان البرز بارش شدید و ساعتی باران، رعد و برق(در ارتفاعات بارش به صورت باران و برف) و وزش باد گاهی شدید خواهد بود.

    وی افزود: اعضاء شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان‌ها به منظور مقابله با جاری شدن سیل، رعد و برق، وزش باد شدید، ریزش کوه و یا هرگونه حادثه احتمالی آمادگی خود را حفظ نمایند.

    مهرور گفت: از انجام اقدامات بازدارنده و بلادرنگ از جمله صدور پیش آگاهی از طریق رسانه‌های محلی (استانی و شهرستانی) و مسئولین محلی برای ساکنین مناطق تحت تاثیر خصوصاً کشاورزان، دامداران، عشایر و حاشیه نشینان رودخانه‌ها اطلاع رسانی کنند.

    مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز بر عدم اسکان و توقف در بستر و حریم رودخانه‌ها، مکان‌های مرتفع و تپه‌ها، زیر درختان، سیم برق هوایی، لوله‌ها، فنس‌های فلزی و پهنه‌های آبی و همچنین خودداری از چرای دام در مراتع و دامنه کوه‌ها تاکید کرد. 

    مهرور بر لایروبی قنوات، رودخانه‌ها، کانال‌ها، انهار و زیر پل‌ها و همچنین رفع آبگرفتگی معابر درون شهری و جاده‌های برون شهری نیز تاکید کرد و گفت: شهروندان از سفرهای غیرضروری در جاده‌های کوهستانی و دامنه‌های پر شیب به دلیل احتمال ریزش سنگ خودداری کنند و در صورت تردد حتماً زنجیر چرخ و وسایل گرمایشی به همراه داشته باشند.

    وی بر پیش بینی مکان‌های امن جهت اسکان موقت (تا رفع شرایط اضطراری)، ایجاد هماهنگی بین نیروی انتظامی، دستگاه‌های امدادی، ایمنی، خدماتی و نیروهای مردم تاکید کرد.
     

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو