فونیکسریمکسبهتام

ورود سازمان بازرسی به دریافت عوارض در محدوده زوج و فرد

عصر خودرو- به گفته مسئولان ترافیکی شهر تهران، خودروهای زوج در روز زوج و خودروهای فرد در روز فرد نباید عوارضی پرداخت کنند، چرا که در صورت اشتباه، ابطال می‌شود.

ورود سازمان بازرسی به دریافت عوارض در محدوده زوج و فرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر و محسن پورسید آقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در یک برنامه رادیویی در خصوص دریافت عوارض در محدوده زوج و فرد گفت‌وگو کردند.

    در ابتدا مجری برنامه با اشاره به اینکه پیامک‌های زیادی از سوی مخاطبان ارسال شده که نشان می‌دهد در محدوده زوج و فرد، پلاک زوج در روز زوج یا پلاک فرد در روز فرد جریمه شده است را مطرح کرد و همچنین در خصوص افزایش 20 درصدی عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک در سال 98 سؤالاتی را مطرح کرد.

    محمد علیخانی با بیان اینکه مخالف افزایش 20 درصدی تعرفه‌های طرح ترافیک در سال 98 است، گفت: لایحه‌ای از سوی شهرداری تهران در مورد تعرفه‌های طرح ترافیک سال 98 به دو کمیسیون عمران و حمل و نقل و برنامه‌ریزی و بودجه ارسال شده است؛ این دو کمیسیون بررسی‌های لازم را انجام داده و روز سه‌شنبه لایحه به صحن ارائه می‌شود تا در خصوص آن تصمیم‌گیری نهایی شود.

    وی با بیان اینکه سال گذشته افزایش تعرفه‌ها، افزایش بالایی بود، گفت: با وجود افزایش تعرفه‌ها، درآمد در این حوزه کاهش پیدا کرد و دلیل آن نیز آماده نبودن زیرساخت‌های مناسب از جمله دوربین‌ها بود و بر اساس اعلام رسمی شهرداری به شورا، تاکنون 60 میلیارد تومان از محل درآمدهای طرح ترافیک به خزانه شهرداری واریز شده درحالی‌که در بودجه 97، 470 میلیارد از این محل پیش‌بینی شده بود.

    رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر اضافه کرد: در سال 96 حدود 400 میلیارد از این محل، شهرداری درآمد داشته اما به دلیل عجله در تغییر طرح ترافیک و آماده نبودن زیرساخت‌ها، با کاهش درآمد روبرو بوده‌ایم بنابراین اصرار به افزایش دوباره تعرفه‌ها توجیهی ندارد و من با آن مخالف هستم.

    وی همچنین با بیان اینکه در اجرای این مصوبه، عدالت اجرا نشده است، گفت: دو برابر کسانی که به طور قانونی مجوز داشته‌اند، به محدوده طرح ترافیک آمده، برخی آنها اعمال قانون شده‌اند و برخی نیز توسط دوربین‌ها ثبت نشده‌اند.

    علیخانی در پاسخ به پرسش مجری برنامه در خصوص جریمه شدن در روزهای زوج و فرد گفت: این موضوع غیرقانونی است و کتباً نیز آن را اعلام کرده‌ایم. تعرفه طرح ترافیک با زوج و فرد متفاوت است و نرخ‌های طرح ترافیک نباید برای زوج و فرد اعمال شود. اگر خودرویی در روز مخالف پلاکش به محدوده بیاید، باید جریمه بپردازد نه عوارض زوج و فرد.

    رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تأکید کرد: ملاک جریمه شدن، پیامک نیست. اگر شهروندان جریمه شدند، این موضوع را اطلاع‌رسانی کنند زیرا نباید در روز موافق پلاک، عوارضی برای تردد در محدوده زوج و فرد پرداخت کنند.

    محسن پورسیدآقایی نیز در ادامه این برنامه با بیان اینکه عوارضی بابت تردد در محدوده زوج و فرد، موافق پلاک وجود ندارد و حتماً اشتباهی صورت گرفته است و شهروندان می‌توانند به سامانه «تهران من» مراجعه کنند و اگر جریمه شدند، اعتراض داده و حتماً باطل می‌شود اما دریافت عوارض در روز مخالف پلاک، مصوبه شورای شهر است و ما مصوبه‌ قانونی شورای شهر را اجرایی می‌کنیم؛ این موضوع کمیته نظارت و حقوقی شورای شهر نیز مطرح شده و اعلام شده که کار ما قانونی است. در غیر این صورت ما اصراری بر دریافت عوارض از شهروندان نداریم.

    علیخانی در این بخش در پاسخ به پورسیدآقایی گفت: شما در حضور من، سخنان من را تحلیف می‌کنید. آقای پورسیدآقایی معمولاً بخشی از واقعیت را می‌گوید و از گفتن باقی واقعیت‌ها پرهیز می‌کند.

    وی ادامه داد: ما اعلام نکرده‌ایم که نظر کمیسیون حقوقی را قبول نداریم بلکه گفته‌ایم کمیسیون حقوقی، یک کمیسیون است و کمیسیون عمران نیز یک کمیسیون و بهتر است در صحن شورا در این خصوص تصمیم‌گیری شود.

    علیخانی تأکید کرد: در این موضوع سازمان بازرسی کل کشور نیز ورود پیدا کرده و به آن ایراد گرفته است. دریافت عوارض خلاف قانون، ممکن است برای مدیریت شهری مشکلاتی ایجاد کند.

    پورسیدآقایی نیز در این بخش اعلام کرد: این موضوع را در صحن شورا مورد بررسی قرار دهید. وقتی کمیسیون‌های شورا هماهنگ نیستند، چرا گناهش را گردن شهرداری می‌اندازید؟

    علیخانی در پاسخ به پورسیدآقایی گفت: شورا مقصر است که نظارت نکرده است؛ این تخلف توسط سازمان بازرسی کل کشور اعلام شده است و این موضوع نظر شخصی من نیست بلکه نظر قانونی است؛ نباید تا این اندازه مردم را اذیت کنیم. ما اعلام کرده‌ایم عوارض را طبق مصوبه شورا از مردم بگیرید نه از محل غیرقانونی عوارض دریافت کنید.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو