فونیکسریمکسبهتام

معرفی خودرو؛

رنو پارس تندر را بشناسید

عصر خودرو- تندر ۹۰ با تمام حاشیه‌ها و تمام جنجال هایش هنوز هم بازار درخور توجهی دارد. شاید به دلیل همین در «سیبل توجهات بودن» است که قیمتش بار‌ها دستخوش افزایش می شود.

رنو پارس تندر را بشناسید
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پارس تندر نسخه ایرانی رنو تندر 90 (ال 90) است که با کمی تغییر ظاهری توسط پارس خودرو عرضه می‌شود و به خاطر نکات مثبتی مانند کابین جادار، بدنه مستحکم و با کیفیت، استهلاک کم و مصرف سوخت پایین طرفداران زیادی دارد.

    همانطور که گفته شد این خودرو چیزی از نظر کیفیت از نسخه فرانسوی خود ندارد و موفق به دریافت 4 ستاره کیفت از 5 ستاره شده البته یک نکته منفی آن هم قیمت بالای آن، نسبت به آپشن‌های کم آن است. از نظر مشخصات فنی و آپشن این خودرو هم سطح تندر 90 E2 فول است و مجهز به موتور 4 سیلندر با قدرت 105 اسب بخار است. شتاب این خودرو با وزن 1100 کیلوگرم 10.2 ثانیه است و تا حداکثر سرعت 175 کیلومتر در ساعت می‌توانید با آن برانید.

    پارس تندر را باید یک تندر 90 بدانیم که تنها در چراغ‌های عقب اندکی تفاوت میان این دو خودرو وجود دارد. پارس تندر توسط شرکت پارس خودرو طراحی شده و به تولید می‌رسد.

    طراحی خارجی پارس تندر تنها در چراغ‌های عقب با تندر 90 متفاوت است. تندر 90 برای چندین سال با همان ظاهر ساده و بدون هیچ گونه تغییری در طراحی بدنه بر روی خط تولید قرار دارد و پارس خودرو برای ایجاد تفاوت هرچند کوچک و برای راضی نگه داشتن قشری از جامعه که از طراحی تندر 90 رضایت نداشتند، تصمیم به انجام یک بروز رسانی برای آن گرفت. نتیجه این اتفاق، تنها تغییر اندکی در چراغ‌های عقب بود و بخش‌های دیگر بدون تغییر باقی ماندند و در داخل کابین هم همین روند ادامه یافت. کابین پارس تندر همان ظاهر ساده را دارد و دست نخورده باقی مانده است.

    پارس تندر در بخش کیفیت عملکرد بهتری در مقایسه با تندر 90 دارد و بر اساس گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، موفق به کسب 4 ستاره کیفی شده است در حالی که تندر 90 تنها 3 ستاره کیفی کسب کرده است. یکی از دلایل این اتفاق، نظارت مستقیم رنو بر خط تولید پارس خودرو است.

    موتور به کار رفته در پارس تندر همان موتور 1.6 لیتری 4 سیلندر موجود در تندر 90 است که می‌تواند حداکثر قدرت 105 اسب بخاری و گشتاور 140 نیوتن متری تولید کند. این قدرت به وسیله جعبه دنده 5 سرعته دستی با کلاچ هیدرولیکی به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند.

    پارس تندر در این بازه قیمتی رقبایی، چون تندر 90، پژو 206 صندوق دار و دنا را در مقابل خود دارد. به دلیل بازار دست دوم ضعیف تری که پارس تندر در مقایسه با تندر 90 دارد، توصیه ما خرید تندر 90 معمولی است.

    نتیجه گیری

    با یک جمله آب پاکی را روی دستان شما می‌ریزیم، پارس تندر با تندر 90 تیپ E2 غیر از شکل و شمایل، تفاوت دیگری ندارد. یعنی همان ابعاد و همان موتور 1.6 لیتری 105 اسب بخاری با نام و مدل KM4 است، به نظر نمی‌آید تغییراتی که روی این خودرو اعمال شده 2 میلیون تومان شده باشد. تازه این در حالی است که در خط تولید قیمت‌ها روی N. خودرو سرشکن می شود. به نظر می رسد تیمی که در پشت طراحی این خودرو بوده فقط روی نقطه ضعف بزرگ این خودرو یعنی قسمت عقبش کار کرده است. البته به تازگی سایپایی‌ها سیستم ضبط مولتی پلکس را به عنوان آپشن جدید و با قیمتی بالاتر به پارس تندر اضافه کرده اند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم