فونیکسریمکسبهتام

رسالت فدراسیون دوچرخه سواری کاهش تردد خودروهای تک سرنشین است

عصر خودرو-رئیس فدراسیون دوچرخه سواری با بیان اینکه این فدراسیون در ۲ بعد قهرمانی و فرهنگ سازی ایفای نقش می کند، گفت: در تلاشیم تا ضمن گسترش بعد قهرمانی این رشته، با نهادینه کردن استفاده از دوچرخه در بین شهروندان، میزان تردد خودروهای تک سرنشین را در سطح شهر کاهش دهیم.

رسالت فدراسیون دوچرخه سواری کاهش تردد خودروهای تک سرنشین است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، خسرو قمری با بیان اهمیت رواج فرهنگ دوچرخه سواری در جامعه به ویژه در کلانشهرها اظهار داشت: آب، خاک و هوا سه عنصر اصلی و حیاتی محیط زیست هستند که با صنعتی شدن جامعه دچار مشکلات فراوانی شده اند و این عناصر به وسیله دست سازهای انسانی در معرض آسیب های جدی قرار دارند؛ به عبارتی انسان با دست خود شرایط زندگی را سخت کرده و این شرایط بر روی سلامت زیستی و روانی شهروندان تاثیر می گذارد.
    وی با بیان اینکه وقتی فضای شهری به خاطر مشکلات صنعتی دچار مشکل می شوند این مشکلات بر روی رفتار مردم نیز تاثیر می گذارد، تصریح کرد: در روزگار گذشته پیاده روی و دوچرخه سواری در جامعه رایج بود و مشکلاتی مانند اضافه وزن و بی تحرکی نداشتیم اما سبک زندگی جدید موجب شده تا پیاده روی و دوچرخه سواری نقش کمتری در تحرکات جسمی شهروندان داشته باشد و ماشین و دیگر وسایل نقلیه، جای فعالیت های بدنی را بگیرد.
    رئیس فدراسیون دوچرخه سواری افزود: بسیاری از شهروندان تا نزدیک ترین مسیر به در خانه از ماشین استفاده خواهند کرد و این خود آسیبی جبران ناپذیر برای محیط زیست است که بر روی سلامت جسمی و روحی افراد نیز تاثیر خواهد گذاشت.
    او ادامه داد: یکی از رسالت های فدراسیون دوچرخه سواری در حال حاضر آن است که بتوانیم در هیاهوی ماشینی شدن، یک نفر را از ماشین های تک سرنشین پیاده کنیم زیرا دوچرخه سواری یکی از به صرفه ترین وسایل نقلیه به شمار می رود که هم جنبه درمانی دارد و هم اقتصادی؛ از یک سو می تواند سلامت جسمی و روحی فرد و شهروندان جامعه را تامین کند و در سوی دیگر موجب کاهش هزینه ها و صرفه جویی در مصرف سوخت خواهد شد.
    قمری در ادامه گذری بر اقدامات شهرداری ها در زمینه فراهم کرد ایستگاه های دوچرخه سواری در سطح کلانشهرها زد و گفت: اقدامات خاص و چشمگیری در سطح شهرها برای فرهنگ سازی استفاده از این وسیله نقلیه صورت گرفته اما گلایه ای که در این زمینه وجود دارد این است که متولیان مشورت های لازم با هیات ها و فدراسیون دوچرخه سواری نداشته و از نظرات کارشناسان این فدراسیون استفاده نکرده اند و این موجب شده برخی از اقدامات آنان غیر کارشناسی باشد؛ اگر شهرداری ها در زمینه ایجاد ایستگاه های دوچرخه از فدراسیون مشورت بخواهند بدون شک همکاری لازم را انجام خواهیم داد.
    رئیس فدراسیون دوچرخه سواری با بیان اینکه فدراسیون 2 کارکرد قهرمانی و فرهنگ سازی دارد گفت: بعد قهرمانی شامل نخبه های خاص و ورزشکاران حرفه ای خواهد بود اما در بعد فرهنگ سازی ما باید اقدامات لازم برای گسترش دوچرخه سواری را در بین مردم فراهم کنیم. اگر این مهم محقق شود بدون شک ما شاهد شناخت نخبگان جدید در این رشته خواهیم بود و استعدادیابی لازم نیز صورت خواهد گرفت.
    او با بیان اینکه فدراسیون دوچرخه سواری به دنبال تهیه طرح نامه (پروپوزالی) برای وزارت کشور در زمینه رواج فرهنگ سازی دوچرخه سواری است، اظهار داشت: با انتصاب آقای «مهدی جمالی‌نژاد» به معاونت عمرانی وزارت کشور، نگاه به این رشته و استفاده از دوچرخه در سطح کلانشهر ها مثبت است زیرا وی پیش از این در شهرهای اصفهان و یزد اقدامات موثری انجام داده است. طرح فدراسیون دوچرخه سواری برای توسعه این رشته و شهرهای دوچرخه می تواند در آینده میزان استفاده از این وسیله نقلیه را گسترش دهد.
    همکاری با وزارت آموزش و پروش یکی دیگر از اقداماتی بود که رئیس فدراسیون دوچرخه سواری از آن به عنوان یکی از راهکارهای نهادینه کردن فرهنگ دوچرخه سواری از آن یاد کرد و گفت: در چند روز گذشته جلساتی با مسوولان آموزش و پروش داشتیم و قول های مساعدی برای همکاری در زمینه استفاده دانش آموزان و مسابقات دانش آموزی در این رشته در مدارس انجام شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو