فونیکسریمکسبهتام

برلیانس آتو؛ کمپانی چینی با اهداف بزرگ

عصر خودرو- برلیانس یکی از برندهای محبوب از زمان شروع ورود خودروهای چینی به ایران بوده است.

برلیانس آتو؛ کمپانی چینی با اهداف بزرگ
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از اقتصادآنلاین ، خودروهای چینی زیادی در ایران وارد شده‌اند و مورد استفاده قرار گرفتند ولی کمتر ماشینی مثل برلیانس توانست ماندگار شود و رضایت مشتریان زیادی را جلب کند. این ماندگاری قطعاً اتفاقی نبوده و علت‌هایی دارد، مثلاً کیفیت خوب محصولات، قیمت مناسب ماشین‌ها، خدمات پس از فروش مناسب شاید اصلی‌ترین دلایل این موضوع باشند.

    این خودروساز چینی توانست فروش بسیار خوبی را نه تنها در ایران بلکه در تمام جهان داشته باشد. یکی از اصلی‌ترین دلایل این استقبال، شاید قرارداد این کمپانی با بی‌ام‌دبلیو و شباهت طراحی ماشین‌ها به بی‌ام‌دبلیو باشد. مطمئناً بی‌ام‌دبلیو یکی از بهترین برندهای خودروسازی در دنیاست که به سبب قیمت‌های آن همه نمی‌توانند آن را خریداری کنند، برای همین برلیانس با قیمتی ارزان‌تر، طراحی بدنه مشابه بی‌ام‌دبلیو و امکانات داخلی مناسب، خودرو‌هایی تولید کرده است که مورد استقبال و توجه افراد زیادی قرار گرفته است.

    اصلی‌ترین ماشین‌های ساخته شده توسط این کمپانی، برلیانس H220 و H230 و برلیانس H320 و H330 است. البته محبوب‌ترین ماشین این کمپانی در ایران را شاید بتوان برلیانس C3 کراس دانست که ماشین بسیار خوبی محسوب می‌شود. اما بهترین و پر امکانات ترین ماشین برلیانس بدون شک مدل V7 آن است که امکاناتی در حد ماشین‌های اروپایی دارد.

    تولیدات برلیانس فقط به همین موارد خلاصه نمی‌شود، بلکه ماشین ون برلیانس نیز با نام H2L در بازار موجود است. البته این مدل خودروها که نام بردیم، مدل‌های موجود برلیانس در ایران هستند، ولی تمام تولیدات برلیانس فقط به این موارد محدود نشده است.

    ماشین‌های چینی موجود در ایران زیادند ولی اکثراً کیفیت ساخت بالایی ندارند و همان ذهنیت منفی جنس چینی را در ذهن ما تداعی می‌کنند، ولی برلیانس از همه جهت در ذهن ما فرق می‌کند. مونتاژ این خودرو در ایران را پارس خودرو برعهده دارد که سابقه نسبتاً درخشانی در ایران دارد.

    این کمپانی چینی درحال پیشرفت روزافزون است و قراردادهای زیادی با کمپانی‌های بزرگی دنیا منعقد کرده است. یکی از این کمپانی‌های معروف که احتمالاً به زودی شاهد همکاری آن با برلیانس خواهیم بود، رنو است. یک مورد بسیار عالی برای ایران که دور از ذهن نیست، این است که فکر کنیم که برلیانس در آینده نزدیک در ایران نیز کارخانه داشته باشد. در صورتی که این اتفاق بیافتد، برلیانس های داخل ایران (حداقل) تولید مشترک برلیانس و ایران خواهند شد.

    میزان تولیدات ماشین این کمپانی اعداد قابل توجهی هستند، مثلاً اگر به آمار نگاهی بیاندازیم، می‌بینیم در سال 2012 میلادی، تعداد فروش برلیانس حدود 650 هزار بوده است. این عدد هر سال رو به افزایش بوده است به حدی که در سال بعدی یعنی سال 2013 میلادی، برلیانس توانست ششمین تولید کننده برتر موجود در چین معرفی شود (که در میان آن همه رقیب کار ساده‌ای نیست).

    فرآیند ساخت ماشین‌های برلیانس نیز کاملاً اتوماتیک است و فقط ریزه کاری‌های نهایی به صورت دستی انجام می‌شوند. این اتوماسیون هم باعث دقت بیشتر در ساخت و نبود خطاهای انسانی می‌شود و هم راندمان کاری را بالاتر می‌برد و کمپانی تولید کننده می‌تواند هر روز بر تولیدات خود بیافزاید (برخی ماشین‌های خاص دست ساز که گران هستند موضوع متفاوتی دارند، در برلیانس هدف اول تولید انبوه است ).

    به طور کلی، تقریباً همه از برلیانس خوششان می‌آید چراکه هم زیباست، هم امکانات مناسبی دارد و هم قیمت مناسبی دارد. همه این موارد دست به دست هم داده‌اند تا برلیانس بتواند نامی خوش از خود در ذهن ما به جای بگذارد. البته ساخته‌های برلیانس از نظر کیفیت مطمئناً در حد رقابت با ماشین‌های اروپایی نمی‌توانند باشند چون قیمت آن‌ها برای مشخصات یکسان، حدود نصف قیمت ماشین اروپایی است ولی اگر بخواهیم کیفیت ساخت ماشین را به نسبت قیمت ماشین‌های موجود در بازار و رقبا در نظر بگیریم، از نظر کیفیت می‌تواند امتیاز خوبی را دریافت کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو