فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران:

تلفات رانندگی در مازندران ۶ درصد کاهش یافت

عصر خودرو- مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: آمارها نشان می دهد در ۹ ماهه امسال تلفات جانی تصادفات در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل شش درصد کاهش داشت.

تلفات رانندگی در مازندران ۶ درصد کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۶:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، علی عباسی با بیان اینکه 445نفر در 9 ماهه سال جاری در تصادفات جان خود را از دست داده اند گفت: این آمار در مدت مشابه سال قبل 473نفر بود و میزان تلفات تصادفات در حوزه درون شهری 111، برون شهری 318، و راه روستایی 16 بود و این تعداد در مدت مشابه سال قبل در حوزه درون شهری 128، برون شهری و راه روستایی 345 بود.

    عضو شورای قضایی استان اظهار داشت: هنگام تصادفات معمولا سر به شیشه جلوی اتومبیل یا دیگر اجزای داخلی خودرو برخورد کرده و شکستگی و خون‌ریزی‌های مغزی اتفاق می‌افتد که عموما سبب مرگ فرد می‌شود.

    وی افزود: بررسی‌ها نشان داده است که شدت این صدمات رابطه‌ای مستقیم با سرعت و شتاب اتومبیل دارد. این موضوع همچنین در مورد صدمات وارده به قفسه سینه، صورت، طحال، گردن و دیگر اجزای حیاتی بدن مانند قلب و رگ‌های اصلی و همچنین ریه‌ها که صدمه وارده به هر یک می‌تواند عامل مرگ فرد مصدوم باشد، صادق است که استفاده از کمربند ایمنی توسط رانندگان و سرنشینان می‌تواند به طور چشمگیری این آسیب‌ها را کاهش دهد.
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط