فونیکسریمکسبهتام

در بازدید خبرنگاران از شرکت امداد خودرو مطرح شد:

خودروهای پرتیراژ بیشترین درخواست کننده خدمات

عصر خودرو -مدیرعملیات و مناطق شرکت امداد خودرو ایران گفت: : هم اکنون بالغ بر ۸۰ درصد درخواست ها در محل انجام شده و ۲۰ درصد به شبکه تعمیرگاهی ارسال می شود.

خودروهای پرتیراژ بیشترین درخواست کننده خدمات
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۹:۰۰

به گزارش پایگاه خبری عصر خودرو، رسول رمضانی در نشستی با خبرنگاران که در حاشیه بازدید از شرکت امداد خودرو انجام شد با بیان این که بخشی از درخواست های حمل خودرو مشکل غیرقابل حل در محل است، گفت: باقی درخواست ها نیز براساس نوع مصرف خواهد بود که بخش قابل توجهی شامل ایرادهای الکتریکال از جمله شارژ باطری تا سوختن فیوز است که در این شرایط تشخیص ایراد، مهم ترین موضوع به شمار می رود چرا که هم اکنون امداد خودروهای متفرقه آسیب های زیادی به مردم وارد می کنند.
با اشاره به فعالیت 1500 امدادگر در ناوگان افزود: هم اکنون بخشی از خدمات به صورت قطعی منجر به تعویض خدمات نمی شود این در حالیست که خدمات فنی هم اکنون تنها به گروه ایران خودرو داده می شود و با وجود توان ارایه خدمات ب این موضوع وارد نمی شویم و تنها به ارایه خدمات عمومی به سایر خودروها بسنده می کنیم که در این میان بیشترین درخواست و خدمات برای خودروهای پرتیراژ بوده است.
مدیرعملیات و مناطق شرکت امداد خودرو ایران در ادامه در خصوص ارایه خدمات امدادی به خودروهای لوکس ایران خودرو نیز گفت: هم اکنون تمام قطعات سوزوکی و هایما در ناوگان عادی وجود ندارد و تنها در امداد پلاس این قطعات عرضه شده است.
رمضانی ادامه داد: از آن جا که خدمات امدادی خودروهای پژو 2008 و 508 از پیچیدگی الکتریکال بالایی برخوردار هستند نیز این خودروها سریع به نمایندگی پایلوت انتقال داده می شوند.
وی با بیان این که امداد خودرو برای تمام شرایطی که باعث تشدید سفر و تردد خودرو و همچنین امکان افزایش آسیب خودرو وجود دارد آماده است، گفت: به طور قطع زمستان یکی از عوامل تاثیرگذار در تشدید آسیب ها است به طوری که نخستین بارندگی بالاترین میزان تصادفات را به همراه داشته است. بر این اساس مرکز پاسخگویی میزان قطعات درخواستی سال های گذشته را بررسی می کند و انبار قطعات در 7 محور خروجی تهران تجهیز می شود.
رمضانی بیشترین نارضایتی را تاخیر زمان مراجعه امدادگر اعلام و تصریح کرد: هم اکنون میانگین زمان مراجعه 25 دقیقه است که بخش قابل توجهی از طولانی شدن زمان مراجعه به دلیل شرایط ترافیکی است.
پیش بینی طرح های جدید خدماتی در امداد خودرو
مهدی عباسی، مدیر برنامه ریزی راهبردی امداد خودرو ایران نیز در ادامه این بازدید با اشاره به تاسیس این شرکت در سال 78 و فعالیت رسمی آن از فروردین 79 اظهار کرد: در حال حاضر مدیریت خدمات عملیاتی از طریق 11 دفتر منطقه ای انجام می دهیم و هراستان نیز چند استان همجوار را پوشش می دهد که در مجموع 862 امداد سیار به صورت سمند و موتورسوار، 577 ناوگان حمل با انواع خودرو و 176 ناوگان خسارت مشغول ارایه خدمات هستند.
وی نمایندگی های سراسر کشور را 1318 نماینده اعلام و تصریح کرد: هم اکنون کل شهرهای کشور بالغ بر 110 شهر و بیش از 85 هزار جاده تحت پوشش امداد خودرو ایران هستند که میانگین ارایه خدمات در کمتر از 24 دقیقه است
عباسی با بیان این که در طول سال های فعالیت این شرکت از سال 79 تا 97، اصلی ترین محور فعالیت ها به ویژه در سال جاری هوشمندسازی خدمات بوده این در حالیست که امداد «گلس» تعویض شیشه و آینه در محل نیز از جدیدترین اقدامات این شرکت است.
مدیر برنامه ریزی راهبردی امداد خودرو ایران تکمیل کننده خدمات این شرکت را خدمات طلایی است در 5 سطح عنوان و اظهار کرد: ارایه خدمات سرویس در محل با هدف افزایش رضایت مندی مشتریان، تکریم مشتریان و جلوگیری از اتلاف وقت مشتریان بخشی از اهداف این طرح است.
وی در ادامه از رونمایی طرح امداد پلاس در سال 96 خبر داد و تصریح کرد: در این طرح از خودرو تندر پیکاپ به جای سمند استفاده شده و میانگین انجام خدمات در این طرح کمتر از 45 دقیقه بوده که رضایت از خدمات امداد پلاس بیش از 87 درصد برآورد شده است.
عباسی با اشاره به انجام بنچ مارک و مقایسه عملکرد سالانه این شرکت با چند شرکت و شبکه خدماتی اروپایی و امریکایی معتبر تصریح کرد: این شرکت ها تنها کار حمل انجام می دهند و در حالی که میانگین ارایه خدمات در امداد خودرو 25 دقیقه است این میزان در این شرکت ها 35 تا 40 دقیقه بوده است.
عباسی در ادامه با اشاره به ناوگان حمل استاندارد و امکان حمل همه خودروها در این طرح گفت: در همین حال ارایه خدمات رینگ، لاستیک و پنچرگیری در محل نیز از خدمات جدید امداد خودرو ایران است. همچنین ایجاد پایگاه ثابت امدادی در جاده های بین شهری و ایجاد دفتر حومه ای تهران، تبدیل خودروهای حمل از دو جک به سه جک، بازکردن درب خودرو به صورت استاندارد و ارایه خدمات بنزین در محل تا 10 لیتر به مشتریان نیز از دیگر اقدامات انجام شده از سوی امداد خودرو بوده است.
مدیر برنامه ریزی راهبردی امداد خودرو ایران از در دستور کار قرار گرفتن ارتقای کیفیت از طریق هوشمندسازی خبر داد و افزود: براین اساس درخواست خدمات از طریق WEB APP  طرح در دست اجرا است که بر اساس آن شماره شاسی، میزان کیلومتر، کارکرد خودرو و همچنین محل قرار گرفتن خودرو با ضربه بر روی یک لینک مشخص می شود که این طرح میانگین زمان دریافت اطلاعات مشتری را به دو دقیقه کاهش داده است.
رکورد ثبت 33 هزار درخواست در یک روز شکست
وحیده ایلواری، مدیر مرکز پاسخگویی ایران خودرو در بازدید خبرنگاران از امداد خودرو ایران در تشریح عملکرد امور ارتباط با مشتریان این شرکت گفت: تماس با شماره 096440 انجام شده و پس از آن زیرکلید یک، برای ثبت درخواست امداد پیش بینی شده در همین حال زیرکلید 2 ، سطح درخواست ها، شکایات، تخصیص نوبت از نمایندگی ها و خدمات فروش و پس از فروش، زیرکلید 3 تمدید اشتراک و دریافت کارت طلایی و زیرکلید 4 سرویس در محل است. در همین حال زیرکلید 5 نیز مشاوره فنی صوتی است که مشتری پرسش خود را مطرح و ظرف 48 ساعت صندوق صوتی به صورت وویس پاسخ را خواهد داد.
وی با بیان این که شیفت ها نیز با توجه به فصول متفاوت خواهد بود، افزود: در حال حاضر سه شیفت اصلی و دو شیفت میانی در مراکز 24 ساعته پیش بینی شده است.
ایلواری در پاسخ به عصر خودرو مبنی بر میزان ثبت روزانه درخواست ها نیز گفت: روزانه به صورت میانگین 14 هزار درخواست به ثبت می رسد که این میزان درخواست در تابستان افزایش می یابد به طوری که میانگین به ثبت رسیده، ثبت روزانه 18 هزار درخواست بوده است.
مدیر مرکز پاسخگویی ایران خودرو بالاترین میزان درخواست به ثبت رسیده در روز را تا 33 هزار درخواست اعلام و تصریح کرد: بعد از ثبت درخواست نزدیک ترین اعزام گر آزاد از سوی سیستم شناسایی و تخصیص داده می شود که هم اکنون دو درصد درخواست ها به تخصیص نوبت اختصاص دارد.
به گفته وی در حال حاضر خدمات امداد خودرو شامل خدمات گوناگونی است که فرا امداد مجموعه خدمات بالینی، خدمات پلاس و همچنین حمل را شامل می شود.
وی با تاکید بر این که همه پذیرش گران امداد خودرو آموزش های لازم را در همه دوره ها دیده اند، تصریح کرد: همه تماس های حاصل شده با این مرکز بررسی و مکالمه های بیش از 7 دقیقه نیز رصد می شود که در این میان درخواست غیرمنطقی و عجیب نیز وجود دارد.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
      آرشیو