فونیکسریمکسبهتام

فروش کند الکتریکی‌ها چالش برانگیز است

عصر خودرو- فولکس‌واگن در سال گذشته بیش از ۱۰.۸ میلیون خودرو فروخته که حدود ۱۰۰ هزار دستگاه آن الکتریکی بودند.

فروش کند الکتریکی‌ها چالش برانگیز است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو » به نقل از عصرایران ، فروش یک درصدی خودروهای الکتریکی احتمالا برای کارخانه بزرگی مانند فولکس واگن و دیگر خودروسازان جهان چالش‌برانگیز است.

    خودروسازان سال‌هاست که سیاست ساخت الکتریکی‌ها را در پیش دارند و موظف به تولید آن در زمان مقرر هستند. آنها برای تولید و ساخت الکتریکی‌های ده‌ها میلیارد دلار سرمایه‌گذاری  فناوری‌های خودران کرده‌اند و ظاهرا تاکنون موفقیت چندانی را کسب نکرده‌اند.

    خودروسازان در همه جای جهان در حال کاهش موتورهای بنزینی و دیزلی خود بوده و اهداف جاه‌طلبانه‌ای را برای الکتریکی‌ها در نظر دارند اما در حال حاضر پایگاه آنها برای شروع بسیار کوچک محسوب می‌شود.

    آئودی، پورشه و اشکودا در زیر مجموعه گروه خودرویی فولکس‌واگن قرار دارند و در مجموع 400 هزار دستگاه از تولیدات آنها الکتریکی بوده که اگر هیبریدی‌ها را نیز به آنها بیفزایم تعدادشان به 100 هزار نسخه یا کمتر از یک درصد خواهد رسید.

    اما رقیب آلمانی  فولکس‌واگن در این بخش وضعیت بهتری دارد و بیش از 143 هزار خودروی الکتریکی را در سال 2018  فروخته است. میزان فروش الکتریکی‌های ب‌ام‌و در برابر مدت مشابه سال قبل 38 درصد افزایش نشان می‌دهد اما همین میزان تنها 6 به درصد از میزان فروش ب‌ام‌و می‌رسد.

    ظاهرا فولکس‌واگن با تمام میزان فروشش در حوزه الکتریکی‌ها، از رقبایی مانند رنو یا نیسان نیز عقب افتاده است.

    این خودروسازی در سال‌های قبل سرمایه‌گذاری سنگینی را روی دیزلی‌ها سرمایگذاری کرد که نتایج وحشتناکی به بار آورد. لازم به یادآوری نیست که رسوایی دیزلی چند سال قبل نتیجه سیاست‌های فولکس‌واگن در جهان به شمار می‌آید.

    فولکس‌واگن برای به دست آوردن تاج پرفروش‌ترین خودروسازی جهان با تویوتا و ائتلاف "رنو- نیسان_ میتسوبیشی" رقابت داردو در سال 2018 گوی رقابت را از آنها ربوده است.

    این خودروسازی اعلام کرده که تا سال 2013 حدود 50 میلیارد دلار را برای توسعه خودروهای الکتریکی، خودران‌ها و دیگر فناوری‌های مدرن صرف خواهد کرد و مدیر عامل شرکت این استراتژی با کلمات " حمله الکتریکی" تشریح کرده است.

    هربرت دیز مدیر عامل در این خصوص گفت: اولین محصول الکتریکی این شرکت در آینده نه چندان دور از خط تولید "آی. دی" بیرون می‌رود که مونتاژش  در سال 2022 اجرایی خواهد شد. این خودرو با یک بار شارژ می‌تواند 550 کیلومتر را طی کرده و قیمت آن برابر با یک گلف دیزلی کنونی برابری می‌کند.

    آئودی از زیر مجموعه‌های فولکس‌واکن در این بخش پیشتاز است. این برند قصد دارد تا سال 2025 حدود 12 خودرو الکتریکی را وارد بازار کند و یک سوم فروش جهانی این بخش را به دست آورد. آئودی ئی- ترون و ئی- ترون اسپورت‌بک نیز تا آخر سال جاری میلادی به بازار اضافه خواهند شد.

    خودروسازان این روزها مجبور با رقابت با خودروهایی مانند تسلا یا BYD چین هستند که پیشرفت‌های بزرگ و تخصصی را در این زمینه کشف کردند.

    از طرفی ساخت خودروهای الکتریکی در چین به دلیل تقاضای زیاد مشتریان معقول به نظر می‌رسد. حدود 40 درصد ارزش هر خودروی الکتریکی به باتری‌های آن بازمی‌گردد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو