فونیکسریمکسبهتام

در میان ۳۱ استان؛

یزد رتبه برتر کاهش تلفات جاده های برون شهری را کسب کرد

عصر خودرو- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای یزد از کاهش آمار تلفات جاده‌ای به میزان ۱۹.۵ درصد در حوزه برون‌ شهری خبر داد و گفت: این استان رتبه نخست کشوری را در این زمینه کسب کرد.

یزد رتبه برتر کاهش تلفات جاده های برون شهری را کسب کرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، علی علیخانی  اظهار داشت: یزد این رتبه را در حوزه برون شهری در بین 31 استان و 34 اداره کل راهداری کسب کرد.
    وی تصریح کرد: برای رسیدن به این رتبه در حوزه ایمنی اقداماتی نظیر آشکارسازی نقاط حادثه‌خیز و در حوزه پیشگیری اقداماتی نظیر خط کشی و بهسازی علائم رانندگی انجام شد.
    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای یزد یادآور شد: بیشتر تصادف در 15 کیلومتری ورودی و خروجی شهرها اتفاق می‌افتد، به همین دلیل، کنترل ورودی و خروجی شهرها به لحاظ ایمنی و اقدامات پیشگیری انجام شده است.
    علیخانی در مورد ادامه تلاش ها برای حفظ این جایگاه ملی گفت: در این راستا اقداماتی نظیر آشکارسازی نقاط حادثه‌خیز، رفع کمبود تابلوها و علائم رانندگی، بازسازی و تکمیل آنها ، بروز رسانی خط‌کشی‌ها و حفاظ‌های کناری و میانی جاده‌ها، پررنگ‌تر شدن هشدارهای پلیس، گشت‌های شبانه‌روزی مشترک پلیس و راهداری، گشت‌های نامحسوس را در اولویت قرار دارد.
    هر ماه به طور متوسط پنج تا 6 میلیون دستگاه خودرو در جاده های استان یزد تردد می کنند.
    تعداد خودروهای استان یزد حدود 200 هزار دستگاه و تعداد موتورسیکلت های در اختیار خانواده ها 2 برابر این عدد است.
    سالانه 22 میلیون تن بار توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای از مبدا یزد به مناطق مختلف کشور جابه جا می شود و استان از نظر حمل کالا در میان 31 استان در رتبه هفتم قرار دارد.
    راهداری و حمل و نقل یزد در 2 بخش جابه جایی مسافر و حمل بار و نگهداری ، حفظ و ایمنی جاده ها فعالیت دارد که طول راه های استان چهار هزار و 600 کیلومتر است.
    هم اکنون در استان 726 کیلومتر بزرگراه ، 640 کیلومتر راه اصلی ، 960 کیلومتر راه فرعی و 2 هزار و 247 کیلومتر راه روستایی وجود دارد.
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو