فونیکسریمکسبهتام

تایید استاندارد خودرو در استان سمنان انجام می شود

عصر خودرو- مدیرکل استاندارد استان سمنان گفت: تایید استاندارد انواع خودروهای سبک و سنگین تولیدی در سال آینده در استان انجام می شود.

تایید استاندارد خودرو در استان سمنان انجام می شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، عباس رستمی افزود: نظارت بر نحوه استاندارد خودروهای تولیدشده در استان سمنان در سال های گذشته از سوی سازمان ملی استاندارد انجام می شد، اما بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، نظارت بر استاندارد این خودروهای تولیدی از سال 98 در استان آزمایش و تایید می شود.
    وی خاطرنشان کرد: اکنون کارشناسان استاندارد استان سمنان در حال آموزش در بخش های مختلف هستند و در پنج شرکت خودروسازی معتبر در استان سمنان مراحل تایید استاندارد از سوی متخصصان بررسی می شود.
    مدیرکل استاندارد استان سمنان گفت: حضور کارشناسان از دیگر استان های کشور در واحدهای خودروسازی سمنان و یا ارسال قطعات به استان تهران هزینه بسیاری زیادی را در سال های گذشته به این اداره کل تحمیل می کرد.
    رستمی تصریح کرد: اجرای طرح بررسی استاندارد خودرو در استان سمنان، علاوه بر صرفه جویی در هزینه کرد اعتبارات، می تواند این سمنان را به قطب اهدای مجوز در این بخش تبدیل کند.
    وی تصریح کرد: انجام آزمایش های استاندارد که برای مصرف کننده و اداره کل استاندارد استان سمنان صرفه اقتصادی دارد در دستور کار است و از حضور سرمایه گذاران برای راه اندازی آزمایشگاه های تخصصی در بخش های مختلف استقبال می شود.
    مدیرکل استاندارد استان سمنان گفت: اکنون یک سرمایه گذار برای راه اندازی آزمایشگاه تخصصی استاندارد در منطقه ویژه اقتصادی گرمسار اعلام آمادگی کرده است و با وجود تحریم ها، اما حضور فعالان اقتصادی برای انعقاد تفاهم نامه سرمایه گذاری در این بخش مطلوب است.
    به گزارش ایرنا، 950 محصول تولیدی واحدهای صنعتی در سمنان دارای پروانه استاندارد است.
    در استان 21 آزمایشگاه در بخش های مختلف نمونه گیری از تولیدات را زیر نظر اداره کل استاندارد انجام می دهند و 30 آزمایشگاه همکار مورد تایید سازمان ملی استاندارد فعالیت دارند.
    شهروندان برای اطمینان از استاندارد بودن کالاهای تولیدی می توانند بارکد زیر علامت استاندارد بر روی کالا را به شماره 10001517 پیامک کنند و تمام اطلاعات در رابطه با کالا در جواب پیامک اطلاع رسانی می شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو