فونیکسریمکسبهتام

رانندگان بستن زنجیرچرخ را در هوای آفتابی تمرین کنند

عصر خودرو- رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان با اشاره به قرار گرفتن در فصل زمستان تاکید کرد: رانندگان ضمن تامین زنجیر چرخ ، بستن آن را در هوای آفتابی تمرین کنند تا در زمان بارش برف در محورها با مشکل مواجه نشوند.

رانندگان بستن زنجیرچرخ را در هوای آفتابی تمرین کنند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، سرهنگ حسین محمدپور  با اشاره به پیش بینی هواشناسی مبنی بر احتمال بارش برف در ارتفاعات طی 24 ساعت آینده در استان اظهار داشت: با توجه به احتمال ضرورت استفاده از زنجیرچرخ در محورهای کوهستانی ، رانندگان بایستی استفاده از زنجیرچرخ را قبل از تردد در این مسیرها فرا بگیرند تا در زمان نیاز بتوانند به سهولت از آن استفاده کنند.
    وی همچنین به تجهیزات زمستانی و ایمنی مورد لزوم دیگر برای تردد در محورهای برفی و در زمان سرما اشاره و تصریح کرد: رانندگان همچنین برای تردد از محورهای کوهستانی و برف گیر باید علاوه بر زنجیرچرخ ، سوخت مناسب همراه خود داشته باشند.
    وی اضافه کرد: جیره خشک همچون خشکبار ، لباس گرم، پتو از دیگر وسایلی است که رانندگان برای تردد از محورهای برف گیر همراه داشته باشند.
    سرهنگ محمدپور همچنین بر همراه داشتن تلفن های ضروری اشاره و بیان کرد: رانندگان همچنین نقشه مسیر به همراه داشته تا با سهولت بیشتری بتوانند مسیر خود راپیدا کنند.
    وی بر لزوم سالم بودن خودرو ها از نظر فنی نیز تاکید و خاطر نشان کرد: در وضعیت هوای سرد بارانی و برفی، سالم بودن خودرو از لحاظ فنی در مواردی همچون بخاری، برف پاکن ، چراغ سالم و مه شکن و به همراه داشتن زاپاس مناسب و آچار چرخ برای استفاده در زمان ضرورت از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
    به گفته پلیس راه گیلان ؛ در حال حاضر ترافیک در محورهای استان عادی و روان است ؛ و خوشبختانه امروز تا کنون گزارشی از تصادف مهم در استان نداشته ایم.
    عدم آشنایی با بستن زنجیر چرخ یکی از مهمترین مشکلات بسیاری از رانندگان بویژه خودروهای سواریست که در زمان ضرورت استفاده از آن مواجه شده و تردد در مسیرهای برفی را برای آنها دشوار و گرفتار در برف می کند.
    نقشه های هواشناسی نشان دهنده فعالیت جریانات جنوبی (وزش باد گرم، بعضی نقاط شدید یا خیلی شدید) در منطقه است و به تدریج از بعد از ظهر امروز با شمالی شدن جریانات، افزایش ابر، وزش باد (پاره ای نقاط شدید)، کاهش دما و در بعضی نقاط بارندگی (ارتفاعات برف) مورد انتظار است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو