فونیکسریمکسبهتام

معرفی تیونرهای اختصاصی ولوو

عصر خودرو- در دهه ۱۹۲۰ میلادی کمپانی سوئدی ولوو فعالیت خود را با هدف تولید خودروی مقاوم در برابر سرما و مسیرهای سخت این کشور سردسیر آغاز نمود.

معرفی تیونرهای اختصاصی ولوو
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ،  بعد ها این برند به عنوان سازنده خودروهای ایمن به بازار های جهانی معرفی شد و حتی توانست عنوان با ارزش و مهم ایمن ترین خودروساز جهان را نیز با خود یدک بکشد. ولوو بیش از این که به عملکرد و طراحی اهمیت بدهد، انرژی اصلی خود را روی ایمنی و کارایی خودروها صرف می کرد. در نیمه دوم قرن بیستم خودرو از یک وسیله صرفا جهت جا به جایی به یک محصول با تنوع بالا و کاربردهای مختلف تبدیل شده بود. یکی از جذاب ترین بخش محصولات برندهای لوکس و پریمیوم مطرح جهان همچون BMW و مرسدس را بخش خودروهای تیون شده تشکیل می داد. با وجود این که این کمپانی ها تیونرهای رسمی خود همچون BMW M و مرسدس AMG را راه اندازی کرده بودند اما در کنار آن ها دیگر شرکت های تیونینگ نیز چه به صورت انحصاری و چه عمومی تغییراتی که در بخش طراحی و عملکرد خودروها ایجاد می کردند که از سوی بسیاری از مشتریان به خصوص جوانان مورد استقبال قرار گرفته بود. بر همین اساس شرکت های تیونینگ خودرو به سراغ محصولات ولوو نیز آمدند. از مهم ترین آن ها که به صورت اختصاصی بر روی خودروهای این خودروساز سوئدی کار می کردند می توان به Polestar سوئدی و Heico Sportiv از کشور آلمان اشاره کرد. این دو شرکت به صورت تخصصی بر روی ارتقای پرفورمنس خودروهای ولوو و همچنین ایجاد تغییرات در بخش طراحی آن ها فعالیت می کنند. اکنون می توان گفت برند خودروسازی ولوو با یک تحول اساسی نسبت به گذشته، خودروهای ایمن و کاربردی و در عین حال پویا، با پرفورمنس بالا و دیزاین چشم نواز طراحی و تولید می کند.

    Polestar

        تاسیس برند پولستار به سال 1996 باز می گردد. در آن سال خودروی Volvo 850 Super Touring برای شرکت در مسابقات اتومبیلرانی تورینگ سوئد تقویت و آماده شد. پس از آن برنامه آماده سازی و تقویت خودروهای ولوو برای شرکت در مسابقات ادامه داشت و خودروهایی همچون Volvo S40 Super Touring و Volvo S60 S2000 نیز برای مسابقه تیون شدند. با فرارسیدن سال 2009 همزمان با ارائه اولین پروژه مسابقه ای کامل پولستار به نام Volvo C30 S2000 (که بر اساس هاچ بک اسپرت ولوو C30 شکل گرفته بود)، همکاری رسمی این شرکت با ولوو آغاز و بخش تیونینگ آن بهPolestar Performance تغییر نام داد. همچنین بخش مسابقه ای نیز با نام Polestar Racing فعالیت های خود را به طور جدی ادامه داد. یک سال بعد پولستار از یک خودروی کانسپت به نام Volvo C30 Polestar Concept پرده برداری کرد که در اصل خبر از اولین خودروی خیابانی این تیونر سوئدی می داد. در سال 2012 نیز Volvo S60 Polestar Concept دیگر خودروی کانسپتی بود که با هدف استفاده در خیابان های شهری ساخته شده بود. این خودروی کانسپت به لطف پیشرانه 508 اسب بخاری، شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت را تنها در عرض 3.9 ثانیه طی می کرد و حداکثر تا بالای 300 کیلومتر بر ساعت سرعت می گرفت. البته هیچگاه پای این مدل به خیابان ها باز نشد. در نهایت این تیونر اولین خودروهای خیابانی قابل فروش خود را در سال 2013 رونمایی کرد. Volvo S60 Polestar و Volvo V60 Polestar دو خودروی اسپرت پولستار بودند که بالاخره امکان تردد آن ها در خیابان ممکن بود. قوی ترین نسخه S60 در صورت استاندارد 305 اسب بخار بود که پس از جراحی پولستار قدرت آن به 350 اسب بخار رسید! در سال 2015 بالاخره ولوو برند پولستار را خریداری و مالکیت پولستار پرفورمنس را در اختیار گرفت. با این حال این مالکیت پولستار ریسینگ واگذار نشد و نام آن به Cyan Racing تغییر یافت.

     

        همکاری ولوو و پولستار در زمینه تیونینگ خودروهای ولوو بسیار کوتاه بود و دو سال بعد یعنی در سال 2017 ولوو اعلام کرد این شرکت زین پس به عنوان یک برند خودرویی مستقل به ساخت خودروهای الکتریکی با پرفورمنس بالا خواهد پرداخت!

     


    Heico Sportiv

        در سال 1989 شوروم ولوو در شهر Weiterstadt آلمان تاسیس شد. مدیریت این شوروم علاقه زیادی به محصولات ولوو داشت و تحت نام HEICO فعالیت هایی در زمینه ارتقای خودروهای این برند سوئدی برای شرکت در مسابقات اتومبیلرانی انجام می داد. هیکو یک دهه بعد موفق به کسب عنوان ((شریک رسمی ولوو موتور اسپرت)) شد. پس از کسب این افتخار مهم در سال 1999 شرکت HEICO SPORTIV در زمینه تیونینگ و ارتقا اختصاصی خودرو های ولوو به صورت رسمی تاسیس گردید. هیکو در کنار فعالیت های خود بر روی خودروهای مسابقه ای به فکر عرضه خودروهای خیابانی ارتقا یافته نیز بود. بر همین اساس چند نمونه خودروی تیونینگ طراحی و با آن در نمایشگاه خودرو SEMA (بزرگترین نمایشگاه خودروهای تیونینگ جهان در لاس وگاس آمریکا) شرکت کرد. خودروی کانسپت HEICO HS3 Thor در نمایشگاه سما 2006 و خودروی HEICO C30 و خودروی کانسپت HEICO HS8 HPC در نمایشگاه خودرو سما 2007 جزو مهم ترین خودروهای هیکو بودند که به نمایش درآمدند. پس از آن هیکو به همراه ولوو در نمایشگاه های خودرویی مهم جهانی همچون Frankfurt 2011 وGeneva  2011، 2012 و 2013 حضور پیدا کرد. پس از همکاری رسمی هیکو با نمایندگی ولوو آلمان در سال 2008، گسترش فعالیت های این تیونر از مرزهای کشور آلمان فراتر رفت و در سال 2009 شاهد همکاری رسمی آن با نمایندگی ولوو سوئیس بودیم. در یک دهه اخیر هیکو فعالیت های خود را در کشور هایی همچون روسیه، ژاپن، تایلند، چین و استرالیا نیز توسعه داده و بی شک باید آن را بزرگترین شرکت فعال در زمینه تیونینگ و ارتقای پرفورمنس و دیزاین خودروهای ولوو دانست.

        تکنولوژی e.motion یکی از مهم ترین دستاورد های هیکو بوده که در راستای ارتقای پرفورمنس خودروهای ولوو از سال 2010 به کار گرفته است. فعالیت های هیکو در زمینه تیونینگ فراگیر بوده و تقریبا می توان گفت شامل حال تمامی خودروهای ولوو می شود. خودروهای V40، V40CC، XC40، V60، XC60، S90، V90، V90CC، XC90، C30، S60، S60 Polestar، V60 Polestar، V70، XC70 و S80 از جمله خودروهایی است که هیکو بر روی آن ها کار کرده است. شرکت داتیس خودرو به عنوان تنها نماینده رسمی و انحصاری هیکو اسپورتیو، در ایران قصد دارد تا محصولات جذاب این شرکت اصیل آلمانی – سوئدی را وارد کشور کرده و از آنها پشتیبانی فنی و خدماتی نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت این شرکت به آدرس www.datiskhodro.com مراجعه کرده و یا با شماره 75306-021 تماس حاصل فرمائید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو