فونیکسریمکسبهتام

دبیر انجمن صنعت تایر تشریح کرد:

درخواست های تایرسازان برای رفع چالش های موجود

عصر خودرو- دبیر انجمن صنفی صنعت تایر از ۴ درخواست این انجمن با هدف رفع چالش های صنعت تایر خبر داد و گفت: از همه تصمیم گیران دولتی می خواهیم با برقراری دوباره ضوابط پیشین در راستای کنترل و ساماندهی واردات اقدام کنند.

درخواست های تایرسازان برای رفع چالش های موجود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» ، خسرو محمودیان در چهاردهمین همایش ملی لاستیک ایران که به همت شرکت مهندسی و تحقیقات صنایع لاستیک و گروه صنعتی بارز برگزار شد با بیان این مطلب افزود: بازگرداندن تعرفه ها به جای خود، کاهش بروکراسی برای تامین ارز مورد نیاز تولید تایر و تحقق طرح های توسعه ای صنعت تایر از دیگر درخواست های این انجمن از تصمیم گیران دولتی است.
    وی تاکید کرد: همکاری برندها با تولیدکنندگان باید در قالب سرمایه گذاری و مشارکت در تولید باشد همانند صنعت خودرو در این صورت صنعت تایر موفق خواهد بود.
    محمودیان در ادامه با بیان این که صنعت کارنامه قابل دفاعی به دلیل تحریم ها و سایر محدودیت ها ندارد، تصریح کرد: مجموع تولید صنعت تایر از 154800 تن در 8 ماهه سال 95 به 162 هزار تن در مدت مشابه سال جاری رسیده است.
    محمودیان در تشریح چالش های صنعت تایر اظهار کرد: در اول اردیبهشت ماه سال جاری نرخ رسمی دلار 4200 تومانی اعلام شد و در عمل ارز دونرخی و حتی در دوره ای از زمان سه نرخی شد. در این شرایط صنعتگران این حوزه با سردرگمی در رابطه با نحوه خرید، ثبت سفارش و تخصیص ارز مواجه شدند که در نهایت منجر به عدم دریافت به موقع مواد و تجهیزات سفارش شده و کاهش موجودی مواد اولیه در انبار شرکت ها و توقف تولید در برخی مقاطع شد.
    دبیر انجمن صنفی صنعت تایر با بیان این که در این بازه زمانی فهرست 25 قلم کالای دارای اولویت برای استفاده از ارز دولتی ابلاغ شد، تصریح کرد: گنجاندن واردات تایر باری-اتوبوسی در فهرست اولویت ها و عدم درج مواد اولیه تایر در آن فهرست از دیگر چالش های این صنعت در سال جاری بود که با پیگیری ها و رایزنی های متعدد، مواد اولیه صنعت تایر در فهرست اولویت یک قرار گرفت.
    وی افزود: براین اساس تخصیص اولویت به تک تک مواد اولیه مصرفی که هر از چندی اولویت آن جا به جا شده است یکی از پرتراکم ترین اقدامات انجمن بود.
    محمودیان اظهار کرد: آغاز تحریم های آمریکا و سرباز زدن بسیاری از بانک ها و فروشندگان مواد اولیه در کشورهای مختلف از همکاری با بانک ها و شرکت های ایرانی و ابعاد مشکلات تدارک مواد و تجهیزات و استمرار تولید را تا حد طاقت فرسایی افزایش داد به طوری که امروز تامین به هنگام مواد اولیه یکی از اصلی ترین دغدغه های روزمره مدیران این صنعت را تشکیل می دهد.
    وی با اشاره به افزایش قیمت مواد اولیه داخلی گفت: از اسفند ماه سال 96 تا مهرماه امسال نخ تایر شاهد افزایش 152 درصدی قیمت بوده است. در این مدل بیدوایر شاهد افزایش 133 درصدی، دوده 130 درصد و پلی استر 69 درصدی قیمت بوده است.
    دبیر انجمن صنفی صنعت تایر با بیان این که در چنین شرایطی اقدام به متقاعد کردن دستگاه های نظارت کننده جهت افزایش قیمت های فروش تایر با هدف پیشگیری از ضرر و زیان کارخانجات تایرسازی با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه از دیگر پیگیری های مستمر، با اهمیت و پرچالش انجمن صنفی صنعت تایر در سال جاری بوده است که این از مواردی بود که به یک فرایند زمانی حداقل 8 ماهه را طی کرد و در نهایت منجر به افزایش 20 درصدی قیمت تایر شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو