فونیکسریمکسبهتام

ورود ۳۷۶ واگن جدید به خط ۷ مترو

عصر خودرو- معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از ورود ۳۷۶ واگن جدید به خط ۷ مترو خبر داد.

ورود ۳۷۶ واگن جدید به خط ۷ مترو
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، محسن پورسیدآقایی عصر امروز در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه تامین قطارهای خط هفت متروی تهران با بیان اینکه مفتخریم که با تلاش اعضای شورای شهر و مجلس شورای اسلامی توانستیم امروز قرارداد تفاهم‌نامه خرید واگن برای خط 7 را پیش ببریم، گفت: کمبود واگن مهمترین دغدغه ما در مترو است؛ چرا که به میزانپیشرفت خطوط، واگن نداریم.

    وی با بیان اینکه بررسی‌ها نشان داده است که برای آنکه سرفاصله حرکت قطارها در 7 خط مترو به دو دقیقه برسد به 2000 واگن نیاز داریم، گفت: بنابراین برنامه ریزی‌های زیادی را آغاز کردیم که این 2000 دستگاه واگن را خریداری کنیم. هر چند که اقداماتی از قبل شروع شده بود.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه وزارت کشور متعهد شده است که 1050 واگن برای شهرداری تامین کند و مناقصه 630 واگن انجام شده و در مراحل ابلاغ قانونی است، گفت: البته دولت باید علاوه بر این 630 واگن، 420 واگن دیگر تأمین کند که در حال مذاکره هستیم.

    وی با بیان اینکه تامین قرارداد واگن خط7 از محل فاینانس مصوبه قبلی بوده و در گذشته شورای اقتصاد 348 میلیون یورو برای آن مصوب کرده است که به صورت فاینانس برای خرید واگن و تجهیزات پیش برویم، گفت: در سال 95 مدیریت وقت، واگن‌های خط 7 را بررسی کردند و از آنجایی که قیمت هر واگن یک میلیون و 256 یورو مشخص شده بود وزارت کشور این عدد را به دلیل آنکه گران بود قبول  نکرد و عملا از فاینانس خط هفت استفاده نکردیم.

    پورسیدآقایی با بیان اینکه ما برای طی کردن مسیر باید قرارداد جدید با قیمت جدید منعقد می‌کردیم، تصریح کرد: به همین دلیل سازندگان چینی را پای کار آوردیم و از ظرفیت واگن سازی پارس نیز استفاده کردیم و در یک سال اخیر مذاکرات فشرده و بی سر و صدا انجام شد تا به نتیجه رسیدیم.

    وی با بیان اینکه برای اولین بار قطارهای هشت واگنه وارد خطوط می‌شوند، گفت:‌ مجموعا قرارداد هر واگن 852 هزار یورو می‌شود که رقم نهایی واگن است.

    معاون شهردار تهران با بیان اینکه امروز تفاهم‌نامه 47 رام قطار یعنی 376 واگن بین کنسرسیوم سازنده چین و واگن سازی پارس منعقد می‌شود، گفت: سهم ساخت داخل به بیش از 55 درصد افزایش می‌یابد یعنی بیش از 55 درصد واگن‌ها داخلی سازی می‌شود و برای اولین بار طرف چینی متعهد شده است که بوژی در ایران تولید شود و قرارداد انتقال تکنولوژی نیز منعقد شده است.

    وی با بیان اینکه زمان بندی قرارداد 48 ماه از زمان گشایش اعتبار خواهد بود، گفت: اولین قطار بعد از گشایش ال سی 15 ماه بعد به تهران می‌رسد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو