فونیکسریمکسبهتام

۱۸۰ کارگر کارخانه قطعه‌سازی مارلیک سان قزوین بیکار شدند

عصر خودرو- برخی منابع کارگری از تعدیل ۱۸۰ کارگر کارخانه قطعه‌سازی مارلیک سان قزوین از ابتدای دی ماه سال جاری خبر می‌دهند.

۱۸۰ کارگر کارخانه قطعه‌سازی مارلیک سان قزوین بیکار شدند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایلنا ،کارگران کارخانه مارلیک سان قزوین  گفتند: این کارخانه که اوایل امسال 340 نفر کارگر مشغول به کار داشت، هم‌اکنون به علت پرداخت نشدن مطالباتش از سوی دو خودروساز بزرگ کشور، از اول دی ماه جاری اقدام به تعدیل 180 کارگر با سوابق  یک الی 15 سال کرده است.

    این کارگران با بیان اینکه این واحد هم اکنون 160 کارگر دارد، ادامه داد: در حال حاضر سایر کارگران که قرارداد آنها یک الی دو ماهه تمدید می‌شود، نگران امنیت شغلی خود شده‌اند.

    به نقل از کارگران این کارخانه گفته می‌شود: این واحد تولیدکننده قطعات خودرو بعد از گذشت ماه‌ها از تحویل محصولات سفارشی به خودروسازان، هنوز نتوانسته است مطالبات خود را از این تولیدکنندگان دریافت کند.

    این منابع کارگری از تلاش همکاران تعدیل شده خود برای دریافت مقرری بیمه بیکاری و بازگشت به کار خبر دادند. آنان با ابراز نگرلانی از وضعیت بیکاری خود گفتند: بعد از سال‌ها کار در این کارخانه فرصت شغلی جدیدی برایمان وجود ندارد. با آنکه تعداد زیادی از ما کارگران مارلیک سان ماهانه مبلغ زیادی از دستمزد دریافتی خود را بابت اجاره بهای مسکن پرداخت می‌کنیم در حال حاضر به دلیل بیکاری جدا از آنکه در وضعیت بدی از لحاظ معیشتی قرار خواهیم گرفت امکان پرداخت اجاره خانه‌هایمان را نداریم.

    آنها با بیان اینکه مسئولان با پیگیری خود می‌توانند کارگران بیکار شده را به کار سابق‌شان بازگردانند، در خاتمه گفتند: در صورتی که حداقل بخشی از طلب‌های مالی شرکت مارلیک سان از سوی دو خودروساز پرداخت شود کارفرمای این کارخانه قادر خواهد بود مجددا کارگران بیکار  شده را به کار بازگرداند.

    به گفته کارگران این کارخانه، پیش از این کارگران در سه شیفت کاری حاضر می‌شدند اما با تعدیل این تعداد نیروی کار در حال حاضر تعداد شیفت‌های کارخانه  به یک شیفت تقلیل یافته است.

    دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین نیز در ارتباط با اخراج کارگران مارلیک سان به ایلنا گفت: شرکت مارلیک سان قزوین، تولیدکننده قطعات خودرو، به علت مشکلات مالی مجبور شده اخیرا گروهی از کارگران قراردادی خود را با اتمام قرارداد کار تعدیل کند.

    عیدعلی کریمی با بیان اینکه مسئولان با پیگیری خود می‌توانند از تعدیل کارگران این واحد تولیدی جلوگیری کنند، اظهار داشت: با حمایت نمایندگان مجلس و رسانه‌ها و دیگر مسئولان مشکلات این کارگران سریع‌تر حل می‌شود، چراکه بسیاری از این کارگران بیکار شده یا مستاجرند یا فرزندان دانشجو دارند و این مشکل غیرمترقبه مسایل خانوادگی آنان را پیچیده کرده است.

    گفتنی است خبرنگار ایلنا تا لحظه ارسال این خبر موفق به تماس با کارفرمای کارخانه مارلیک سان نشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو