فونیکسریمکسبهتام

کیانپور مطرح کرد:

کاهش ۱۷درصدی اعتبارات سازمان راهداری در لایحه بودجه ۹۸

برررسی افزایش آمار تصادفات جاده ای

عصر خودرو- عضو کمیسیون عمران مجلس نسبت به کاهش اعتبارات حوزه راهداری کشور در لایحه بودجه سال ۹۸ انتقاد کرد.

کاهش ۱۷درصدی اعتبارات سازمان راهداری در لایحه بودجه ۹۸
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خانه ملت ، مجید کیانپور با اشاره به کاهش 17 درصدی اعتبارات سازمان راهداری در لایحه بودجه سال 98، گفت: متأسفانه در لایحه بودجه سال آینده، اعتبارات بخش های مختلف کاهش پیدا کرده و اعتبارات حوزه راهداری نیز از این روند مستثنی نشده است.

    کاهش بودجه سازمان راهداری برای حوزه حمل و نقل جاده ای مشکل ساز است

    نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سازمان راهداری یکی از بخش های مهم و تأثیرگذار در حوزه راه و جاده است و کاهش بودجه این سازمان مشکلات و تبعات را برای حوزه حمل و نقل جاده ای به دنبال خواهد داشت.

    دولت اولویتی برای حوزه راه و راهداری قائل نیست

    وی ادامه داد: متأسفانه بودجه سازمان راهداری هر سال در حال کاهش است، به طوری که در بودجه سال جاری نیز اعتبارات سازمان راهداری حدود 10 درصد کاهش یافت و امسال نیز حدود 17 درصد کاهش یافته است، بنابر این این مسئله نشان می دهد که دولت اولویتی برای حوزه راه و راهداری قائل نیست.

    کیانپور تصریح کرد: سازمان راهداری برنامه ریزی بلندمدت و قابل قبولی را برای شناسایی و رفع نقاط حادثه خیز صورت داده، اما قطعا این مسئله نیازمند تخصیص بودجه است، اما روند اختصاص اعتبارات از سوی دولت مانع این مسئله می شود.

    بر اساس آمارها حدود 3 هزار نقطه حادثه خیز در عرصه جاده های کشور وجود دارد،امااعتبارات کنونی کفاف رفع نقایص این نقاط را نمی دهد

    این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: بر اساس آمارها حدود 3 هزار نقطه حادثه خیز در عرصه جاده های کشور وجود دارد، اما اعتبارات کنونی کفاف رفع نقایص این نقاط را نمی دهد.

    افزایش آمار تصادفات جاده ای در سال جاری؛ نتیجه بی توجهی به حوزه راه

    وی افزود: مهم ترین آسیب بی توجهی و عدم تخصیص اعتبارات برای حوزه راهداری را می توان افزایش میزان تصادفات جاده ای دانست، البته در سال های گذشته آمار تصادفات روند نزولی داشت اما متأسفانه در سال جاری بار دیگر میزان تصادفات افزایش یافته است.

    کیانپور تصریح کرد: بر اساس آمارها، تصادفات جاده ای در سال 97 حدود 3 و نیم درصد افزایش یافته است که این مسئله یک هشدار جدی برای مسئولان و دولتمردان است تا به حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای نگاه ویژه ای داشته باشند.

    عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: البته بروز تصادفات عوامل مختلفی از جمله عوامل انسانی و خودرو دارد اما بخش جاده و راه در افزایش تصادفات تأثیر مستقیم دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو