فونیکسریمکسبهتام

شهردار قزوین:

۴۰ کیلومتر مسیر دوچرخه سواری ایمن در قزوین ایجاد شده است

عصر خودرو- شهردار قزوین گفت: برای ترویج فرهنگ استفاده از دوچرخه از سوی شهرداری تاکنون ۴۰ کیلومتر مسیر ایمن دوچرخه سواری و ۱۱ کیلومتر جاده سلامت در شهر قزوین ایجاد شده است.

۴۰ کیلومتر مسیر دوچرخه سواری ایمن در قزوین ایجاد شده است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۱:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، در طرح سه شنبه های بدون خودرو امروز جمعی از علاقمندان به دوچرخه صبح روز سه شنبه مسیر میرعماد تا چهار راه ولیعصر را رکاب زدند.

    این حرکت فرهنگی ورزشی به همت انجمن دوستداران دوچرخه استان قزوین و با همکاری شهرداری قزوین و هیئت ورزشهای همگانی هر هفته روزهای سه شنبه برگزار می شود.

    علی صفری شهردار قزوین در این مراسم گفت: استفاده از دوچرخه برای کاهش ترافیک شهری از موضوعات جدیدی است که می تواند به سالم سازی محیط زیست و سلامت انسان هم کمک کند.

    وی بیان کرد: تحقیقات وزارت بهداشت نشان می دهد اضافه وزن کودکان زیر 12 سال در حال حاضر دو برابر شده و بیش از 35 هزار میلیارد تومان سالانه هزینه بیماری های قلبی، عروقی، دیابت و فشار خون است که به دولت تحمیل می شود و در کنارآن شاهد افزایش بیابانی شدن اطراف شهرها هستیم که نشان می دهد باید برای سلامت مردم تدبیر کنیم.

    شهردار قزوین تصریح کرد: باید از رویکرد خودرو محوری در شهرها به سمت انسان محوری برویم زیرا هسته مرکزی شهر قزوین دیگر ظرفیت خودرو را ندارد و ما در شرایطی که برای خرید یک اتوبوس حدود 12 میلیارد تومان هزینه می کنیم و تعداد کمی استفاده می کنند و باید هزینه های سنگینی را متحمل شویم حرکتی را آغاز کرده ایم تا سلامت مردم تضمین شود.

    وی افزود: باید فرهنگ استفاده از دوچرخه و پیاده روی را در شهر توسعه دهیم تا ازافسردگی و بیمار های مردم کم کنیم به همین دلیل مجموعه شورای شهر و شهرداری با برنامه جلو رفته ایم و تاکنون بیش از 40 کیلومتر مسیر ایمن سازی دوچرخه ایجاد شده است.

    صفری بیان کرد: ایجاد زیرگذر دوچرخه و شش کیلومتر جاده سلامت و 11 کیلومتر کمربند سبز از برنامه های اجرا شده است و در کمیسیون ماده 5 قرار شد بلوار ایت الله خامنه ای در ورودی شهر در فاز اول محدوده ای برای مسیر دوچرخه سواری ایجاد شودتا مردم ازفضای باغستانها هم استفاده کنند.

    وی با تشکر از فعالیت انجمن دوستداران دوچرخه در قزوین تصریح کرد: انجمن دوچرخه سواری استان بسیار فعال است ولی سرانه شهروندان در سواری سه دهم مانند شهر لندن است و به ازای هر سه شهروند یک خودرو داریم که باید این روند تغییرکند و به ازای هر سه نفر یک دوچرخه داشته باشیم.

    شهردار قزوین در ادامه اظهارداشت: یکی از مدیران خوب استان که همیشه با دوچرخه سر کار می رود آقای پیرمرادی مدیرکل دفتر فنی استانداری است که امیدواریم سایر مدیران هم این رویه را پیش بگیرند.

    سعید دقیقی عضو شورای شهر هم گفت: از شهردار درخواست داریم روز سه شنبه کارکنان شهرداری با دوچرخه سر کار بیایند و این فرهنگ نهادینه شود.

    در این مراسم از سید محمود شیوایی پیش کسوت ورزش دوچرخه سواری و حبیبه ناظر زاده دبیر انجمن دوستدار دوچرخه قزوین تجلیل شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو