فونیکسریمکسبهتام

بیمه ها ۲۰ هزار میلیارد ریال غرامت غیرواقعی رانندگی می پردازند

عصر خودرو- رئیس کل بیمه مرکزی ایران با اعلام این که شرکت های بیمه ای سالانه ۹۸ هزار میلیارد ریال غرامت ناشی از سوانح رانندگی پرداخت می کنند، گفت که حدود ۲۰ درصد این غرامت ها غیر واقعی و تحمیل متقلبانه است.

بیمه ها ۲۰ هزار میلیارد ریال غرامت غیرواقعی رانندگی می پردازند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، غلامرضا سلیمانی امیری عصر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در ساری کارشناسی مازاد و تصادفات خودساخته را دو روش مهم تحمیل غرامت های غیرواقعی به شرکت های بیمه ای دانست.
    وی گفت که با صدور بیمه نامه های الکترونیکی شخص ثالث و نصب دستگاههای سخت افزاری و نرم افزاری سنجش سوانح درون خودرویی می توان ضرر و زیان شرکت های بیمه ای از محل غرامت های بیمه ای را کاهش داد.
    سلیمانی تحقق این راهکار را به نفع بیمه گذار دانست و توضیح داد: با اجرای این طرح، بیمه گذاران به دلیل عدم الزام به ارائه مدارک سخت گیرانه به شرکت های بیمه ای برای دریافت غرامت منتفع می شوند و این پرداخت ها تسریع می شود.
    ** انتقال بیمه شخص ثالث در انتظار تصمیم دولت
    رئیس کل بیمه مرکزی ایران همچنین در پاسخ به پرسشی در مورد اجرای طرح انتقال بیمه شخص ثالث به خودرو یا راننده هم گفت: این طرح از سوی بیمه مرکزی به کمیسیون اجتماعی دولت ارسال شد و پس از تایید در این کمیسیون برای تایید نهایی به هیات دولت می رود.
    سلیمانی افزود: با تصویب نهایی این طرح از سوی هیات وزیران و ابلاغ، شرکت های بیمه ای این طرح را عملیاتی می کنند به طوری که بیمه شخص ثالث پس از فروش خودرو به خودرو و یا راننده قابل انتقال خواهد شد.
    به گفته وی، با اجرایی شدن این طرح تمام مزایای بیمه شخص ثالث از جمله تخفیف بیمه ای به راننده و یا خودرو خواهنده منتقل می شود.
    رئیس کل بیمه مرکزی همچنین بالا بودن نرخ بیمه نامه شخص ثالث و عدم توانایی مالی برخی از رانندگان در پرداخت این بیمه نامه را رد کرد و گفت: میانگین بیمه نامه شخص ثالث در کشور حدود پنج میلیون ریال است.
    رئیس کل بیمه مرکزی ایران برای افتتاح شعبه صندوق تامین خسارت های بدنی و همایش شرکت های بیمه ای به مازندران سفر کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو