فونیکسریمکسبهتام

عضو هیئت عامل سازمان راهداری مطرح کرد؛

حمل روزانه ۱۰۰ میلیون تن محموله خطرناک در جاده‌ها

عصر خودرو- قربانی گفت: روزانه ۱۰۰ میلیون تن محموله خطرناک و سوختنی توسط ۲۰ هزار راننده در جاده‌ها جابجا می‌شود.

حمل روزانه ۱۰۰ میلیون تن محموله خطرناک در جاده‌ها
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۹:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، مهران قربانی، عضو هیئت عامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در حاشیه مراسم آموزش استانداردسازی و حمل مواد خطرناک با بیان اینکه روزانه 100 میلیون لیتر مواد خطرناک از نوع سوختی توسط بخش حمل و نقل جاده‌ای حمل می‌شود، اظهار کرد: به طور معمول این مواد خطرناک متناسب با بخش جاده‌ای نیست و رانندگان آشنایی خاصی با حمل این مواد ندارند، همین موضوع خطرات جانی را در بخش جاده‌ای تشدید می‌کند.
    وی با بیان اینکه جهت ارتقای ایمنی در حمل مواد سوختنی دوره‌های آموزشی مشترکی را با سازمان راهداری و پلیس راهور برگزار کرده‌ایم، افزود: مواد خطرناک در گروه‌های منفجره، مواد گازی، مواد سوختنی، مواد خطرناک جامد، رادیواکتیو، سمی و...  طبقه بندی می‌شوند. این مواد‌ها از محموله‌های خطرناکی است که توسط رانندگان در جاده‌ها جابجا می‌شود.

    قربانی گفت: کلیه کنترل کنندگان این مواد خطرناک، باید در زمان حمل بار، باراندازی و در زمان بارگیری استاندارد‌های لازم را رانندگان کنترل کنند.

    عضو هیئت عامل سازمان راهداری تصریح کرد: هم اکنون 120 هزار راننده این مواد خطرناک را جابجا می‌کنند که 20 هزار نفر از آن‌ها به صورت دائم و 100 هزار نفر به صورت موقت و فصلی این مواد را جابجا می‌کنند که باید تمامی آن‌ها دوره‌های آموزشی تخصصی را بگذرانند تا در حین جابجایی بار‌ها دچار مشکل نشوند.

    وی اظهار کرد: برای عوامل راهداری این دوره‌های آموزشی برگزار شده و هم اکنون دوره‌های آموزشی برای نیرو‌های پلیس راهور برگزار می‌شود و اولویت اول برگزاری این دوره‌ها برای 20 هزار راننده‌ای است که این مواد خطرناک را جابجا می‌کنند.

    قربانی توضیح داد: طبق آیین نامه‌ای که در سال 82 توسط پلیس راهور تصویب شد، ضوابط خاصی برای ناوگان و شرکت‌های حمل و نقلی جهت حمل بار خطرناک دیده نشده است، اما ما سعی خواهیم کرد ضوابط مشخصی را در این دوره‌های آموزشی برای رانندگان تعیین کنیم.

    عضو هیئت عامل سازمان راهداری در پایان گفت: خوشبختانه تا به امروز شرایط حادی در بخش حمل بار مواد خطرناک ایجاد نشده و ما امیدواریم با برگزاری دوره‌های آموزشی شاهد اتفاقات خطرناکی در این بخش نباشیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو