فونیکسریمکسبهتام

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو تهران:

کاهش ۵ تا ۸ درصدی قیمت خودروهای وارداتی

آزرا ۲۵ درصد ارزان شد

عصر خودرو- رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو تهران از کاهش ۵۸ تا ۸ درصدی قیمت خودروهای وارداتی در هفته های اخیر خبر داد.

کاهش ۵ تا ۸ درصدی قیمت خودروهای وارداتی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۰:۰۰

    سعید موتمنی در گفت و گو با پایگاه خبری «عصر خودرو» ،  با بیان این خبر افزود: آرامش فعلی بازار ارز به دلیل بازگشت ثبات به بازار ارز است و بررسی قیمت خودروها در چند روز گذشته نشان می دهد که جنبه روانی پیش فروکش کرده و بازار به ثبات رسیده است.
    وی با اشاره به قیمت گذاری خودروها 5 درصد پایین تر از حاشیه بازار تصریح کرد: این اقدام که در هفته های گذشته وارد فاز اجرایی شده است توانسته بازار را تا اندازه ای آرام کند و در صورت تحویل به موقع خودروسازان و تحویل های 10 روزه و کوتاه مدت شاهد کاهش بیشتر قیمت ها در بازار خواهیم بود. 
    موتمنی ادامه داد: بررسی قیمت ها نشان می دهد که قیمت خودروهای داخلی تقریبا در روزهای گذشته روند کاهشی در پیش گرفته به طوری که پراید امروز شاهد کاهش یک میلیون تومانی قیمت بود. پژو SLX ، سمند و پژو 206 تیپ 2 نیز شاهد کاهش 2 میلیون تومانی قیمت بود و در همین حال سراتو نیز کاهش 8 میلیون تومانی  قیمت را تجربه کرده است. هایما S7 نیز پس از قیمت گذاری در حاشیه بازار از 206 میلیون تومان به 194 میلیون تومان رسیده است.
    رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو تهران با اشاره به کاهش 5 تا 8 درصدی خودروهای وارداتی نیز گفت: همزمان با بازگشت آرامش به بازار خودرو قیمت خودروها سانتافه، سراتو وارداتی، النترا و اسپورتیج شاهد این میزان کاهش قیمت بودند و در همین حال نیز آزرا با 25 درصد کاهش قیمت روبرو شده به طوری که مشکی این خودرو در حال حاضر 700 میلیارد تومان و سفید آن نیز به 650 تا 680 میلیون تومان رسیده است.
    وی در تشریح میزان معاملات در بازار نیز اظهار کرد: هم اکنون خرید و فروش در بازار بسیار اندک و محدود بوده چرا که مصرف کنندگان معتقدند قیمت های فعلی قیمت های غیرواقعی است و باید به تعادل برسد که به نظر می رسد در صورت قیمت گذاری در حاشیه بازار و عرضه مناسب از سوی خودروسازان شاهد بهبود بازار و کاهش قیمت ها باشیم.

    نویسنده:میترا ممسنی

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو