فونیکسریمکسبهتام

راشاتودی اعلام کرد

شرکت‌های نفتی به‌ دنبال جلوگیری از بهبود استاندارد مصرف سوخت خودروها در آمریکا

عصر خودرو- شرکت‌های بزرگ نفتی در آمریکا به صورت مخفیانه با یک کمپین عمومی قصد دارند از افزایش استاندارد مصرف سوخت خودروها در این کشور جلوگیری کنند.

شرکت‌های نفتی به‌ دنبال جلوگیری از بهبود استاندارد مصرف سوخت خودروها در آمریکا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۹:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ،   تحقیقات نشان می‌دهد شرکت‌های نفتی آمریکایی با یک کمپین عمومی به صورت مخفیانه تلاش می‌کنند تا از افزایش استاندارد مصرف سوخت خودروها در این کشور جلوگیری کند.

    در این گزارش آمده است: یکی از بزرگترین پالایشگاه‌های آمریکا با نام ماراتن پترولیوم به همراه دیگر شرکت‌های نفتی پشت یک کمپین عمومی به طور مخفیانه قصد دارند از بهبود استاندارد مصرف سوخت خودروها در این کشور جلوگیری کنند.

    حامیان این کمپین اعلام می‌کنند که آمریکا هم اکنون خود یک تولید کننده بزرگ نفت است و دیگر نیازی به بالا بردن استاندارد مصرف سوخت خودروها نیست.

    در نامه‌ای که به برخی نمایندگان کنگره آمریکا در قالب این کمپین ارسال شده، آمده است: با توجه به اینکه کمبود سوخت دیگر جای نگرانی نیست، مردم آمریکا باید حق انتخاب برای خرید خودروهایی داشته باشند که نیاز آنها را بهتر برآورده کنند.

    قرار است استاندارد مصرف سوخت خودروها در آمریکا به 50 مایل به ازای هر گالن آمریکایی یا به عبارتی دیگر کمتر از 5 لیتر در 100 کیلومتر در سال 2025 افزایش یابد که بخش قابل توجهی از این افزایش استاندارد به خودروسازان مربوط می‌شود.

    البته همچنان برخی ایالت‌ها نظیر کالیفرنیا نیز امکان آن را دارند تا به صورت جداگانه برای خود استاندارد مصرف سوخت تعیین کنند.

    خودروسازان نخست تلاش کردند تا دولت ترامپ را وادار کنند تا  از بالا بردن استاندارد مصرف سوخت خودروها حداقل در سطح کشوری جلوگیری کنند اما سپس دریافتند که در این صورت با قوانین جدی و محدودیت‌های گوناگون دولتی در هر ایالت مواجه خواهند شد.

    اعمال استانداردهای گوناگون در ایالات مختلف باعث خواهد شد تا خودروسازان مجبور شوند برای هر ایالت خودروی متفاوتی تولید کنند که این مسئله برای آنها بسیار سخت خواهد بود. بنابراین آنها طرفدار اعمال استانداردهای مصرف سوخت کشوری هستند.

    نیویورک تایمز می‌گوید: پالایشگاه ماراتن هم اکنون با "شورای تبادل قوانین آمریکا" که یک مرکز غیردولتی برای تدوین قوانین و پیشنهاد آن به کنگره است دست به یکی شده تا با انتشار تبلیغات در فیس بوک و لابی در ایالت‌ها و دولت‌های فدرال از بالا رفتن استاندارد مصرف سوخت خودروها جلوگیری کنند.

    آنها با ارائه طرحی تعیین استاندارد بهینه مصرف سوخت خودروها را یک اقدام بر اساس یک استناد نادرست به کمبود منابع سوختی عنوان کرده‌اند.

    نیت آنها از این اقدام هم مشخص است. تولید خودروهای بهینه‌تر نظیر خودروهای هیبریدی و افزایش عرضه خودروهای الکتریکی، فروش بنزین پالایشگاه‌ها را کاهش خواهد داد.

    در حالی که شرکت‌های خودروسازی نگران همگام شدن با قوانین دولتی در حوزه بهینه سازی مصرف سوختند پالایشگاه‌ها اما به دنبال فروش هر چه بیشتر بنزین تولیدی خود هستند.

    «گری همینگر» مدیرعامل شرکت ماراتن در اوایل ماه دسامبر طی کنفرانسی به سرمایه‌گذاران این شرکت پالایشگاهی گفت: جلوگیری از تعیین استاندارد مصرف سوخت خودروها در آمریکا می‌تواند به افزایش تقاضای 350 تا 400 هزار بشکه‌ای روزانه نفت بیشتر و متعاقبا فروش بیشتر بنزین در آمریکا بیانجامد.

    بنا به گزارش مؤسسه رودیوم در صورتی که از بالا رفتن استاندارد مصرف سوخت خودروها در آمریکا جلوگیری شود تا سال 2030 شاهد افزایش تقاضای بین 221 هزار تا 644 هزار بشکه نفت در داخل آمریکا خواهیم بود.

    از طرف دیگر برخی کارشناسان می‌گویند این مسئله بر آلایندگی و انتشار گازهای گلخانه‌ای در آمریکا اثرگذار خواهد بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو