فونیکسریمکسبهتام

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس :

افزایش ۱/۷ درصدی جان باختگان تصادفات در سال ۹۷

عصر خودرو- سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: بر اساس گزارش ها، در کشور خودرو ایمن و استاندارد زیر ۱۰۰ میلیون تومان وجود ندارد، از این رو خودروهایی مانند پراید استاندارد و ایمنی ندارند.

افزایش ۱/۷ درصدی جان باختگان تصادفات در سال ۹۷
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خانه ملت ، صدیف بدری  با اشاره به آخرین آمار تصادفات جاده ای در کشور، گفت: بر اساس گزارش شبکه تحقیقاتی سلامت در حوادث ترافیکی، هر 25 ثانیه یک نفر در دنیا بر اثر تصادف جان خود را از دست می دهد، حال در ایران در 24 ساعت حدود 45 نفر به علت تصادفات فوت می کنند. از طرف دیگر بر اساس گزارش، اکثرا قربانیان حوادث ترافیکی از اقشار کم درآمد هستند.
    تصادف صحنه تصادف اتومبیل

    روزانه 1600 نفر در اثر تصادفات ترافیکی معلول می شوند

    نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین بر اساس گزارش، روزانه 1600 نفر در اثر تصادفات ترافیکی معلول می شوند که این یک آمار قابل ملاحظه در قیاس با میانگین جهانی است.

    در سال 84 بالغ بر 30 هزار نفر در اثر تصادفات جاده ای جان باخته اند

    اولین حادثه تصادف ثبت شده در ایران، در سال 1305 بوده، از طرفی بر اساس گزارش ها، از سال 1305 تا سال 1385، آمار تصادفات ترافیکی در ایران روند صعودی داشته، به طوری که در سال 84 بالغ بر 30 هزار نفر در اثر تصادفات جاده ای جان باخته اند

    وی افزود: اولین حادثه تصادف ثبت شده در ایران، در سال 1305 بوده، از طرفی بر اساس گزارش ها، از سال 1305 تا سال 1385، آمار تصادفات ترافیکی در ایران روند صعودی داشته، به طوری که در سال 84 بالغ بر 30 هزار نفر در اثر تصادفات جاده ای جان باخته اند.

    کاهش میانگین فوتی های تصادفات از سال 85 تا سال 96/ مرگ 16 هزار نفر در سال 96

    بدری گفت: بر اساس گزارش ها، با برنامه ریزی های صورت گرفته  از سال 85 تا سال 96، میانگین فوتی های تصادفات ترافیکی کاهش پیدا کرد، به طوری که در سال 96 میزان جان باختگان تصادفات حدود 16 هزار نفر بوده است.

    افزایش 1/7 درصدی آمار جان باختگان تصادفات در 6 ماهه نخست سال 97

    این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: متأسفانه بار دیگر از سال 96 تاکنون آمار فوتی های تصادفات ترافیکی روند صعودی به خود گرفته، حال بر اساس گزارش ها، در 6 ماهه نخست سال 97، میزان جان باختگان ناشی از تصادفات ترافیکی حدود 1/7 درصد افزایش پیدا کرده است و این مسئله یک هشدار جدی محسوب می شود.

    جریمه یا اعمال قانون صرفا در کاهش آمار تصادفات اثرگذار نیست

    وی افزود: یکی از عوامل بروز تصادفات جاده ای، عامل انسانی یا راننده است، حال طبق تحقیقات، جریمه یا اعمال قانونی صرفا در کاهش آمار تصادفات اثرگذار نیست، از این رو باید در این عرصه برنامه ریزی دقیق و خاصی صورت گیرد.

    شناسایی حدود 3 هزار نقطه حادثه خیر در کشور/ این مناطق در کوتاه مدت قطعا قابل حل نیست

    بدری تصریح کرد: یکی دیگر از عوامل بروز تصادفات جاده ای، مسئله راه و جاده است، از این رو بر اساس گزارش ها، حدود 3 هزار نقطه حادثه خیز در کشور شناسایی شده و در کوتاه مدت قطعا قابل حل نیست، بنابر این در این حوزه نیز باید برنامه ریزی و بودجه ریزی ویژه ای صورت گیرد.

    خودرو ایمن و استاندارد زیر 100 میلیون تومان در کشور وجود ندارد

    ایمنی خودروها از مهم ترین عوامل جلوگیری از بروز تصادفات است، حال بر اساس گزارش ها، در ایران، خودرو ایمن و استاندارد زیر 100 میلیون تومان وجود ندارد، از این رو خودروهایی مانند پراید استاندارد قابل اعتماد و ایمن ندارند که این موضوع یک تهدید جدی محسوب می شود

    این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: ایمنی خودروها از مهم ترین عوامل جلوگیری از بروز تصادفات است، حال بر اساس گزارش ها، در ایران، خودرو ایمن و استاندارد زیر 100 میلیون تومان وجود ندارد، از این رو خودروهایی مانند پراید استاندارد ایمنی ندارند که این موضوع یک تهدید جدی محسوب می شود.

    بیشترین مرگ و میر حوادث ترافیکی و جاده ای در بازه سنی  19 تا 39 سال بوده است

    سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: بر اساس گزارش شبکه تحقیقاتی سلامت در حوادث ترافیکی، بیشترین مرگ و میر حوادث ترافیکی و جاده ای در بازه سنی  19 تا 39 سال بوده است، از طرف دیگر مدیریت حوادث ترافیکی نیز یکی از مسائل مهم محسوب می شود.

    دخالت 15 نهاد دولتی و 20 دستگاه غیردولتی در حوزه تصادفات/دستگاه‌ها با هم هماهنگ نیستند

    سخنگوی کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: بر اساس این گزارش، برای مدیریت جامع موضوع حوادث ترافیکی، یک نهاد دائمی راهبر لازم است، از این رو این نهاد می تواند در جهت ساماندهی و هم سو کردن وظایف و اقدامات دستگاه های مختلف اقدام کند، در شرایط کنونی حدود 15 نهاد دولتی و 20 دستگاه غیردولتی در این بخش دخیل بوده که خیلی با هم هماهنگ نیستند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو