فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان:

۲.۳ درصد راه‌های شریانی کشور در گیلان

تصادفات ۳۰ درصد کاهش یافت

عصر خودرو- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با اشاره به اینکه ۲.۳ درصد راه‌های شریانی کشور در این استان است، گفت: با نصب دوربین‌های کنترل سرعت ۳۰ درصد تصادفات کاهش یافته است.

۲.۳ درصد راه‌های شریانی کشور در گیلان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۶:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، محمدرضا نازک‌کار شامگاه یکشنبه در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه باران با اشاره به وضعیت حمل و نقل باری و مسافربری، اظهارکرد: استان گیلان در شاخص‌های حمل و نقل از جایگاه خوبی در کشور برخوردار است.

    نازک‌کار به فعالیت 14 پایانه باری و مسافربری در استان گیلان اشاره کرد و افزود: این پایانه‌ها به وسیله شهرداری‌ها ساخته و مدیریت داخلی آن برعهده راهداری و حمل و نقل جاده ای است.

    وی با بیان اینکه گیلان دارای 850 کیلومتر راه شریانی است که بیش از 80 درصد ترددها در همین راه‌های شریانی انجام می شود، گفت: این میزان معادل 2.3 درصد راه‌های شریانی کشور است. استانی که 14 هزار کیلومتر مربع وسعت دارد با این میزان تراکم راه دارای شاخص های بالا در سطح کشور است.

    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با بیان اینکه از این میزان 616 کیلومتر در حوزه راه‌های ترانزیتی بوده که معادل 2.5 درصد راه های ترانزیتی کشور است، ادامه داد: با وجود همه این شاخص زیرساخت‌های موجود برای حمل و نقل استان گیلان کافی نیست.

    عدم پاسخگویی زیرساخت‌های حوزه راه گیلان برای زمان پیک ترافیک و مسافر

    وی با اشاره به اینکه زیرساخت‌های موجود در زمان پیک ترافیک و مسافرت پاسخگو نیست، تصریح‌کرد: البته در ترافیک عادی با بهسازی‌های صورت گرفته از دهه 70 تاکنون شرایط مناسب است. در تلاش هستیم که با همکاری راه و شهرسازی و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور سطح سرویس راه‌های موجود استان را افزایش داده و نقاطی که نیاز به احداث راه جدید بوده ساخته شود.

    نازک‌کار به زیرساخت های حوزه حمل و نقل بین المللی در استان گیلان نیز اشاره کرد و ادامه داد: 4 شرکت بین المللی حمل و نقل کالا و مسافر به ثبت رسیده است. در حوزه حمل و نقل بین المللی نیز استان گیلان دارای جایگاه خوبی است.

    وی با بیان اینکه در هشت ماه نخست سال جاری بیش از 79 هزار و 417 تن کالا توسط ناوگان بین اللملی استان گیلان جابه‌جا شده که همه این کالاها از مرز زمینی آستارا خارج شده اند، افزود:  در سال گذشته شاهد کاهش 40 درصد واردات کالا بودیم.

    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با اشاره به اینکه 328 هزار و 771 تن کالا از استان گیلان صادر شده است، گفت: در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با افزایش 40 درصدی روبه ‌رو بوده که نشان دهنده رونق صادر است.

    کاهش 14 درصدی ترانزیت ورودی کالا از استان گیلان

    وی به ترانزیت 353 هزار تن کالا اشاره و تصریح کرد: بیش از 291 هزار تن این کالاها از مرز آستارا و بیش از 61 هزار تن از مرز آبی انزلی ترانزیت شده است. در این مدت ترانزیت ورودی بیش از 152 هزار تن بوده که در مقایسه با مدت مشابه 14 درصد کاهش داشته است. همچنین بیش از  200 هزار تن کالا در بخش ترانزیت خروجی بوده که کاهش 9 درصدی  داشته ایم. 

    نازک‌کار با اشاره به پیگیری‌ها انجام شده در زمینه حل مشکلات کامیونداران، اظهار کرد: نرخ حمل، بیمه تکمیلی و قیمت بالای لوازم یدکی خودروهای این صنف از جمله مواری بود که مسئولان این صنف به ما انتقال دادند. بعد از بررسی‌های انجام شده و جلسات متعدد بیمه تکمیلی حل و درخواست کاهش 50 درصدی بیمه اجتماعی نیز اجرایی و بیش از 4 هزار حلقه لاستیک در میان این صنف توزیع شد.

    وی با بیان اینکه طی یک بازده سه ساله با همکاری کارشناسان راهداری و پلیس راه استان گیلان و رصدهای صورت گرفته 120 نقطه به عنوان نقاط حادثه خیز شناسایی شد، افزود: با ارجاع این نقاط به ستاد در کشور 97 نقطه تایید شد که در طول یک سال گذشته مرحله آشکار سازی آنها انجام شد.

    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با اشاره به برنامه‌ریزی‌های بلند مدت برای اصلاح این نقاط و مطالعات لازم انجام شده، 10 نقطه با اولویت بالا هدفگذاری و اقدامات فیزیکی و مهندسی در دست انجام است، گفت: با اعتبار 3 میلیارد تومان سه نقطه با 85 درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا است.

    وی به نصب دوربین‌های کنترل سرعت در معابر و راه‌های استان گیلان 53 نقطه اشاره کرد و از نصب 15 دستگاه دیگر در آینده نزدیک خبرداد و گفت: براساس آمارهای پلیس راه حدود 30 درصد از تعداد تصادفات کاهش یافته است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو