فونیکسریمکسبهتام

عضو شورای شهر تهران:

کاهش ترافیک در محدوده مرکزی نیازمند تقویت حمل‌ونقل عمومی است

احتمال تشدید شب مردگی با حذف طرح زوج و فرد

عصر خودرو- عضو شورای شهر تهران گفت: برای کاهش ترافیک در محدوده مرکزی شهر نیازمند تقویت سیستم حمل‌ونقل عمومی هستیم.

کاهش ترافیک در محدوده مرکزی نیازمند تقویت حمل‌ونقل عمومی است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران ،  بشیر حجت نظری عضو شورای شهر تهران  در واکنش به پیشنهاد معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری تهران مبنی‌ بر حذف محدوده زوج‌ و فرد و پولی ساختن آن، اظهار کرد: هرجایی که تردد افراد را از محل سکونتشان سخت کنیم، در نهایت ساکنان آن محدوده مجبور به کوچ از محل سکونتشان می‌شوند و نقطه دیگری از شهر را برای زندگی انتخاب می‌کنند.

    عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه این اتفاق منجر به افزایش خودداری از سکونت در محدوده مرکزی شهر می‌شود، گفت: احتمالا به دنبال آن شب مردگی هم تشدید خواهد شد.

    وی تصریح کرد:به طور طبیعی خالی کردن یک محل از سکونت با برنامه‌ریزی قبلی، می‌تواند منجر به تجاری و یا اداری شدن آن منطقه شود، حال اگر برای آن برنامه‌ریزی نشده باشد، این منطقه به فضاهای ناامن شهری تبدیل خواهد شد.

    نظری با تأکید بر اینکه برای کاهش ترافیک در محدوده مرکزی شهر نیازمند تقویت سیستم حمل‌ونقل عمومی هستیم، گفت: باید مشوق‌های دیگر را هم در نظر بگیریم و با حذف خودروهای شخصی در یک مقطع نمی‌توان به یک نتیجه مطلوب رسید و کسانی که وضع مالی خوبی دارند، اقدام به تردد خواهند کرد و ما به نتیجه دلخواه نخواهیم رسید.

    عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: اگر نتوانیم حمل‌ونقل عمومی را برای مردم به قدری جذاب کنیم که از آن استفاده کنند، اجرای طرح‌هایی مانند حذف زوج و فرد اثربخش نخواهد بود، اما اگر بتوانیم با تقویت حمل‌ونقل عمومی مردم را در استفاده از خودروی شخصی بی‌نیاز کنیم، این اتفاق بهتر خواهد بود که البته باید نظر شورای ترافیک و پلیس راهور را هم دریافت کنیم.

    وی خالی شدن محدوده مرکزی شهر از ساکنان محلی را یک تهدید و فرصت برشمرد و گفت: اگر در این محدوده از شهر حیات شبانه نداشته باشیم، می‌توانیم برای تقویت زیست شبانه با سایر ابزارها اقدام کنیم و این به اقتصاد شهر هم کمک خواهد کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو