فونیکسریمکسبهتام

تحلیل فعالان بازار از تأثیر کاهش نرخ ارز بر قیمت و کیفیت خودرو

عصر خودرو- با توجه به حرکت نزولی که نرخ ارز طی چند روز اخیر در پیش گرفته، انتظار می‌رود قیمت خودرو متأثر از ارزان شدن دلار روند کاهشی را تجربه کند.

تحلیل فعالان بازار از تأثیر کاهش نرخ ارز بر قیمت و کیفیت خودرو
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سعید متمنی  رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو در برنامه با سیاست رادیو تهران، اظهار کرد: با توجه به عرضه کم خودرو از تیرماه به دلیل کاهش قیمت ارز پیش‌بینی می‌شد قیمت خودرو کاهش یابد.

    وی با اشاره به دلایل گرانی خودرو، گفت: یکی از دلایل گرانی را می‌توان دپو کردن خودرو‌های آماده تحویل و عرضه کم خودرو دانست که عامل 50 تا 70 درصد گرانی است.

    رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو با بیان اینکه شورای حمایت از مصرف کننده و صنف‌ها باید دخالت می‌کردند، تصریح کرد: عامل بعدی، ضمانت نکردن پیش فروش‌ها توسط بانکهاست. تحویل پول به طور کامل عامل بی توجهی به کیفیت توسط خودروساز است. البته نظارتی هم روی این کار نیست. عملکرد خودروسازان از سال 70 پیشرفت نداشته و با بسته شدن فضای انتخاب مصرف کننده، همین شرایط حال حاضر به وجود خواهد آمد.

    افزایش قیمت خودرو‌های لوکس یکی از راه‌های کاهش قیمت خودرو
    در ادامه سید جواد حسینی کیا عضو هئیت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن، گفت: در نوسانات ارزی قیمت مواد اولیه 3 تا 4 برابر افزایش داشته و برای قطعه‌سازان صرفه اقتصادی ندارد پس گرانی این‌گونه توجیه شد. نوسانات داخلی و نیروی انسانی مازاد روی قیمت‌ها تأثیر می‌گذارد و تعدیل نیرو منطقی نیست.

    عضو هئیت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن، تأکید کرد: کاهش قیمت خودرو‌های پرمصرف و افزایش قیمت خودرو‌های لوکس یکی از راه‌های کاهش قیمت خودرو است.

    کیفیت خودروی داخلی راضی کننده نیست/ قیمت خودرو متعادل می‌شود
    قرایی رئیس مرکز مطالعات و تکنولوژی گروه سایپا و معاون مدیرعامل سایپا، گفت: درست است تولید کاهش یافته و نیروی مازاد زیاد است، اما نقش نیروی انسانی نزدیک به 9 درصد و نیروی مازاد 2 درصد روی قیمت‌ها تأثیر دارد.

    وی با بیان اینکه قیمت خودرو به طور متوسط 60 درصد مواد اولیه است، افزود: مواد اولیه داخلی تابعی از نرخ ارز است و چون به مقدار کم نگهداری و تهیه می‌شود، قیمت متغیر می‌شود. کیفیت خودروی داخلی راضی کننده نیست و باید با طراحی محصولات جدید و از رده خارج کردن محصولات بی‌کیفیت، کیفیت خودروهای داخلی را افزایش دهیم.

    معاون مدیرعامل سایپا، تصریح کرد: برای بالا بردن تجربه و کیفیت، مشارکت‌ها باید بیشتر شود که در حال حاضر با شرکت سیتروئن، رنو و غیره شروع شده که باعث انتقال دانش خودروسازی به کشور می‌شود.

    قرآیی با بیان اینکه آشفتگی بازار، افزایش قیمت ارز و تورم عامل سود‌های زیادی برای دلالان شد، گفت: حداقل 10 هزار میلیارد تومان سود دلالان و 5500 میلیارد تومان ضرر خودروسازان در 6 ماه اول سال بویژه مرداد و شهریور بوده است که توسط بورس و حسابرس معتمد سازمان حسابرسی محاسبه شده است.

    معاون مدیرعامل سایپا، تأکید کرد: در جلسات وزارت صنایع و شورای رقابت با خودروسازان اعلام شد که به زودی قیمت خودرو متعادل و دست دلالان کوتاه خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو