فونیکسریمکسبهتام

چه تعداد از خانوارهای ایرانی خودرو و موتورسیکلت دارند؟

عصر خودرو- بررسی ها نشان می دهد بخش عمده ای از خانوارهای شهری ایرانی به امکانات اولیه زندگی دسترسی دارند.

چه تعداد از خانوارهای ایرانی خودرو و موتورسیکلت دارند؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از خبرآنلاین، در آخرین آمار ارائه شده از سوی بانک مرکزی نرخ برخورداری از ملزومات اولیه زندگی خانوارهای ایرانی منعکس شده است. بررسی ها نشان می دهد همپای امکانات اولیه زندگی نظیر یخچال و فریزر و ماشین لباسشویی و ... تلویزیون نیز در خانه‌های ایرانی جا خوش کرده است. وسایل زندگی ایرانی مورد گزارش بانک مرکزی اغلب به محدوده آشپزخانه مرتبط است . سبک زندگی ایرانی در سال های اخیر تغییر کرده است . اغلب خانوارهای ایرانی مبل، فرش، وسایل پخت و پز جدید مانند انواع فرها و ... را در اختیار دارند. به نظر می رسد برای ارائه تصویر دقیق‌تر از زندگی ایرانی لازم است فهرست کالاهای مورد گزارش از سوی بانک مرکزی مورد بازنگری قرار گیرد.

    خودرو

    بر اساس آخرین آمارهای ارائه شده نزدیک به 49.4 درصد خانوارهای ایرانی صاحب اتومبیل هستند . شمار خانوارهای شهری ایرانی در آمارهای استخراج شده از سرشماری سال 1395 کمی بیش از 18میلیون خانواربوده است و بر این اساس در صورتی که تعداد خانوارهای ایرانی را با اغماض 19میلیون نفر در نظر بگیریم ، تعداد خانوارهایی که در ایران اتومبیل دارند ، 9میلیون و 386هزار خانوار هستند . باید توجه داشت برخی از این خانوارها با توجه به میزان تمکن مالی شان بیش از یک خودرو در اختیار دارند .

    موتوسیکلت

    شمار موتوسیکلت ها در شهرهای بزرگ رو به افزایش است. بررسی ها نشان می دهد موتوسیکلت هایی که در ایران تردد می‌کنند متاسفانه آلایندگی بسیار بالایی داشته و نقشی موثر در بدتر شدن هوای محیطهای شهری ایفا می کنند.

    16 درصد از خانوارهای ایرانی صاحب موتوسیکلت هستند که باید همپوشانی را در این حوزه در نظر گرفت چرا که ممکن است خانوارهای دارای اتومبیل ، موتوسیکلت نیز در اختیار داشته باشند. به این ترتیب کمی بیش از  3 میلیون خانوار ایرانی صاحب موتوسیکلت هستند.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو