فونیکسریمکسبهتام

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران:

خطوط ویژه تاکسیرانی در عید نوروز راه اندازی می شود

عصر خودرو- مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران از راه اندازی خطوط ویژه تاکسیرانی برای عید نوروز خبرداد.

خطوط ویژه تاکسیرانی در عید نوروز راه اندازی می شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از فارس، نخستین نشست ستاد نوروزی 98 شهرداری تهران با حضور شجاع پوریان معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران، رستمی معاون هماهنگی امور مناطق شهردار تهران، قنادان مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران، سیف رییس ستاد گردشگری شهرداری تهران و جمعی از معاونان و مدیران به میزبانی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی برگزار شد.

    ولی الله شجاع پوریان معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران، نوروز را نقطه عطف و فرصت بی نظیری برای نهادها و دستگاه های مسئول دانست و افزود: شهرداری تهران باید در برگزاری ویژه برنامه های عید نوروز با تمام توان حضور داشته باشد.

    وی با اشاره به فعالیت های گذشته نوروزی گفت در سالهای گذشته معاونت ها، سازمانها و بخش های متعددی در شهرداری فعالیت هایی را انجام می دادند اما ارتباط کامل سازمانی در مجموعه و هم افزایی بین دستگاه ها ایجاد نشده است.

    وی خاطرنشان کرد: سال گذشته که همزمان با ماههای پایانی سال معاونت اجتماعی را تحویل گرفتیم و به دلیل فرصت اندک امکان هماهنگی میسر نشد و روند اجرایی مطابق سالهای گذشته تداوم یافت.

    معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: امسال پیشنهاد تشکیل ستاد هماهنگی و شورای راهبردی نوروزی و گردشگری تهران مطرح شده و بناداریم با هم افزایی و همکاری بین بخشی نوروز 98 را پربارتر رقم بزنیم.

    وی افزود: علاوه برآن باید تلاش کنیم امکان هماهنگی بین نهادها و سازمان های خارج از شهرداری نیز نظیر میراث فرهنگی، آموزش و پرورش و... مهیا شود.

    زیرساخت های شهر برای نوروز 98 آماده می شود

    در ادامه شاپور رستمی معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران نیز ضمن قدردانی از دکتر شجاع پوریان بابت آغاز نشست های هماهنگی نوروزی در این زمان و برقراری تعامل بین همه ی سازمانها و آمادگی لازم برای میزبانی از میهمانان نوروزی اظهار داشت: در موضوع گردشگری و بویژه ستاد نوروزی معمولا ارکان و اعضای آن بر اساس مصوبه هیئت دولت مشخص هستند و وظایف هرکدام نیز که شامل 10 کمیته هستند تعیین شده و هر یک از این کمیته ها براساس شرح وظایفشان عمل می کنند. این مصوبه توسط معاون ریئس جمهور ابلاغ می شود.

    رستمی با اشاره به کمیته فرابخشی میزبانی از میهمانان نوروزی گفت:شهرداری نیز در این کمیته فرابخشی وظایفی را بر عهده دارد.

    وی نقش شهرداری تهران را به عنوان سازمانی که باید شهر را برای پذیرش میهمانان نوروز مهیا کند؛ عنوان کرد و افزود: ما برای فراهم سازی زیرساخت های شهر در جهت میزبانی از شهروندان و میهمانان نوروزی شهر تهران به عنوان وظیفه ذاتی خود در دوماه آخر سال به صورت ویژه آمادگی خود را اعلام می کنیم.

    معاون هماهنگی امور مناطق شهردار تهران، تدوین دستورالعمل برای تعیین نقش هریک از سازمان ها و زیرمجموعه ها در جهت پیشگیری از اقدامات جزیره ای را گام نخست ستاد اهماهنگی نوروزی دانست و افزود: در کنار ارائه برنامه مدون، زمانبندی ارائه فعالیتها نیز باید به صورت دقیق مشخص شود.

    برنامه ریزی جهت اسکان میهمانان تهران،حضور راهنمای دو زبانه و مستقر در فرودگاه با توجه به حضور گردشگران خارجی در این ایام، اطلاع رسانی گسترده فعالیتهای نوروزی و همچنین ضرورت هماهنگی بیشتر به دلیل تعدد معاونت ها و سازمانها در شهرداری تهران از دیگر نکات مورد تاکید رستمی بود.

    مهدی سیف رییس ستاد گردشگری شهرداری تهران نیز ضمن آسیب شناسی نحوه اسکان میهمانان نوروزی با توجه عدم وظیفه قانونی شهرداری در این زمینه پیشنهاداتی را در این خصوص اعلام کرد.

    خطوط ویژه تاکسیرانی برای ایام عید راه اندازی می شود

    همچنین علیرضا قنادان مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران، نیز اظهار داشت: تمامی سازمانهای درگیر در موضوعات خدمت رسانی نوروزی تقریبا برنامه ریزی ها و اعتبارات خود را در این خصوص انجام داده اند اما مهم برقراری هم افزایی بیشتر این مجموعه ها در قالب یک برند واحد است که باید اتفاق بیفتد.

    وی با بیان اینکه مجموعه تاکسیرانی روزهای قبل از نوروز با طرح استقبال نوروز نسبت به خدمات دهی شهروندان فعالیت می کند؛ افزود: در تعطیلات نوروز نیز خطوط ویژه ای را با عنوان خطوط نوروزی درنظر گرفته ایم و توزیع بسته های نوروزی در بین گردشگران و شهروندان با هماهنگی ستاد گردشگری صورت می گیرد.

    قنادان از راه اندازی تاکسی گردشگری همزمان با نوروز 98 خبر داد و گفت: نوع خدمات، نوع خودرو و آموزش رانندگان این تاکسی ها متفاوت خواهد بود. حتی امکان اینکه رانندگان راهنمای گردشگر هم باشند در این طرح دیده شده است.

    وی افزود: از ظرفیت 48 پایانه بزرگ سطح شهر نیز می توان در جهت مهیا ساختن جو نوروز برای شهروندان تهرانی استفاده کرد.

    پوریا سوری سرپرست مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران نیز، هماهنگی بین نهادها و سازمان ها و جلوگیری از موازی کاری را مهمترین گام در جهت ارائه خدمات مطلوب به همشهریان و هم وطنان عنوان و خاطرنشان کرد: در سالهای گذشته ستاد گردشگری به محدود به مکان استقرارش در معاونت اجتماعی محدود شده بود و حتی مدیران و شخصیت ها صرفا به بازدید از ستاد بسنده می کردند در حالی که ستاد گردشگری در سطح شهر تهران 97 مکان دارا بود و باید امسال برنامه ریزی کنیم که بازدیدها از ستادهای سطح شهر بیشتر صورت گیرد.

    وی با اشاره به دیدگاه انسان محور و توجه ویژه شهردار تهران به بافت تاریخی پایتخت، پیشنهاد داد برای برگزاری جشنواره ای برای کشورهای حوزه ی نوروز و برپایی جشن یک روزه برنامه ریزی صورت گیرد تا امسال گام بیشتری در این حوزه برداشته شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو