فونیکسریمکسبهتام

هزینه ۳۸ میلیون تومانی ساخت پارکینگ توسط شهرداری در منطقه ۱۷

عصر خودرو- شهردار منطقه ۱۷ از احداث پارکینگ با قیمت ۳۸ میلیون تومان با مشارکت شهروندان در این منطقه خبر داد و گفت: سند این پارکینگ‌ها به نام ساکنان منطقه خواهد بود.

هزینه ۳۸ میلیون تومانی ساخت پارکینگ توسط شهرداری در منطقه ۱۷
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم ، امیر محسنی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: منطقه 17 در جنوب غربی شهر تهران قرار دارد و در دوره مدیریت جدید شهرداری تهران برنامه‌ریزی برای اداره شهر تهران در دستور کار شهردار قرار گرفته است.

    وی افزود: منطقه 17 با توجه به مساحت و گستردگی، ظرفیت و پتانسیل خوبی برای ارائه خدمات به شهروندان دارد و بر همین اساس ما برنامه‌ 4 ساله‌ای را با توجه به افق 1400 پیش‌بینی کرده‌ایم که این برنامه از سال 96، اجرا شده است.

    محسنی با اشاره به ویژگی‌های منطقه 17 گفت: در این منطقه امامزاده حسن قرار دارد و بیشترین شهدای تهران به منطقه 17 اختصاص دارد که حدود 4 هزار شهید تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شده است. ضمن اینکه بیشترین تعداد مساجد در منطقه 17 قرار دارد.

    شهردار منطقه 17 با اشاره به کمبود سرانه‌های عمومی در این منطقه گفت: جدای از این موضوع، بیشترین نرخ، نرخ فقر خانواده‌ها و‌ آسیب‌ها در منطقه 17 است که باید به این موضوع نیز ریزدانه‌ها و بافت‌های فرسوده را نیز اضافه کنیم. امیدواریم با برنامه‌ریزی صورت گرفته بتوان طی 4 سال آینده رشد فزاینده‌ای را در این منطقه داشته باشیم.

    محسنی با اشاره به دیگر ویژگی‌ها و مشخصات منطقه 17 تصریح کرد: این منطقه، 822 هکتار است که 240 هکتار آن بافت فرسوده است و در واقع 29 درصد از منطقه 17، بافت فرسوده است که در همین زمینه نیز تمهیداتی برای نوسازی بافت فرسوده و اجرای طرح‌های جدید در دستور کار قرار گرفته است.

    شهردار منطقه 17، به تراکم جمعیتی در این منطقه اشاره کرد و گفت: این موضوع نیز باید مورد توجه قرار بگیرد ضمن اینکه منطقه 17 در بافت فرسوده رتبه 4 را به خود اختصاص داده است و منطقه 17 در شاخص رفاه در رتبه 22 و در موضوع فقر در رتبه 15 قرار دارد.

    وی با اشاره به اولویت‌های در نظر گرفته شده در منطقه 17 گفت: تمرکز بر نگهداشت شهر، فعال شدن منابع درآمدی و همچنین تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه تمام از اولویت‌هایی است که در برنامه 4 ساله شهرداری منطقه 17 مورد توجه قرار دارد که به این اولویت‌ها باید نوسازی بافت فرسوده و همچنین مشارکت شهروندان نیز اضافه شود.

    محسنی با اشاره به اقدامات انجام شده در منطقه 17، تصریح کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده رنکینگ جرم‌خیزی در این منطقه کاهش پیدا کرده است و طبق آمار نیروی انتظامی جرم‌خیزی منطقه 17 در 11 پهنه جرم‌خیزی تهران رتبه 10 را به خود اختصاص داده است و منطقه 17 از کم‌جرم‌ترین مناطق تهران محسوب می‌شود.

    شهردار منطقه 17، ادامه داد: از اهداف برنامه 4 ساله منطقه می‌توان به توسعه مراکز فرهنگی،‌ تفریحی و راهی اشاره کرد به طوریکه ما هم اکنون 20 مرکز فرهنگی تفریحی در منطقه داریم که باید تا سال 1400 تعداد این مراکز به 40 مرکز برسد که قطعا این اتفاق شدنی است.

    وی بافت فرسوده را یکی دیگر از دغدغه‌های مهم در منطقه عنوان کرد و گفت: در این زمینه جلسات متعددی با شهروندان و اعضای شورایاری برگزار کرده‌ایم و امیدواریم بتوانیم طی 10 سال آینده به رشدی که در 20 سال گذشته داشته‌ایم برسیم.

    محسنی همچنین به فرآیند صدور پروانه اشاره کرد و گفت: طی آمار صدور پروانه ساختمانی برای 80 واحد 7 روزه صادر شد و میانگین صدور پروانه در منطقه 17، 28 روزه است.

    شهردار منطقه 17 در ادامه با اشاره به تمهیدات منطقه 17 برای احداث پارکینگ گفت: در این زمینه نیز احداث پارکینگ با همکاری شهروندان انجام شده است و در واقع سند 500 پارکینگ برای شهروندان صادر شده است که رقم ساخت هر پارکینگ 38 میلیون تومان است.

    محسنی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های منطقه 17 با عنوان منطقه‌ای با مساحت کم و تراکم جمعیتی بالا از تردد بسیار خودروهاست که برخی از آنها به عنوان تردد و سفرهای بین‌ شهری، شهروندان برای دسترسی به بازارهای تجاری سطح منطقه تعلق دارد و احداث جایگاه‌های سوخت کوچک مقیاس در محلات سطح منطقه، یکی از اقداماتی است که برای این مشکل طراحی و اجرا شده است و با توجه به ضوابط و استانداردهای مورد نیاز از قبیل استانداردهای ایمنی و آتش‌نشانی، محیط زیست، دکل‌ها، پست‌ها و خطوط فشار قوی برق و پله‌های زیرگذر و روگذر و حریم خطوط راه‌آهن مقرر شده است که 4 جایگاه احداث شود و در حال حاضر کلنگ احداث یک جایگاه واقع در خیابان مسجد آغاز شده است.

    شهردار منطقه 17 گفت: پروژه‌های مجموعه آبی دارالشهدا، پروژه مجموعه شهربازی دارالشهدا، کمپ‌های ورزشی زمین تهران، بوستان‌های نوجوان و بهاران و همچنین پروژه رفاهی - تجاری دارالشهدا از دیگر برنامه‌هایی است که در منطقه 17 قرار دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو