فونیکسریمکسبهتام

طرح ساماندهی خودرو به زودی در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد

عصر خودرو- نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح ساماندهی بازار خودرو در نوبت بررسی در جلسه علنی است در عین حال گفت که این طرح در کمیسیون صنایع تغییرات زیادی کرده و از هدف اصلی خود دور شده است.

طرح ساماندهی خودرو به زودی در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، بهرام پارسایی  اظهار کرد: یک فوریت طرح ساماندهی بازار خودرو دوم اردیبهشت ماه سال جاری تصویب شد و باید قاعدتا 45 روز بعد در صحن علنی مجلس مطرح می‌شد اما در روز اول مهرماه با فشار و پیگیری ما این طرح از کمیسیون صنایع به صحن مجلس آمد و از طرف کمیسیون پیشنهاد مسکوت ماندن آن مطرح شد که نمایندگان به آن رای ندادند، و مصوب شد ظرف یک ماه نتیجه گزارش کمیسیون به صحن ارائه شود که نهایتاً هفته گذشته در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت اما نوبت به بررسی آن نرسید که امیدواریم هفته آینده مطرح شود.

    وی با بیان اینکه این طرح در کمیسیون صنایع تغییرات زیادی کرده و از هدف اصلی خود دور شده، افزود: طرح ساماندهی بازار خودرو با نظر کارشناسان صاحبنظران و مرکز پژوهشها و تعدادی از همکاران تهیه شده و هدف آن ساماندهی بازار خودرو بوده است. من معتقدم اگر بررسی این طرح طبق روال قانونی انجام می‌شد شاید جلوی مشکلات امروزی بازار خودرو هم گرفته می‌شد.

    سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس اضافه کرد: هدف این طرح ایجاد فضای رقابتی و پیشرفت در صنعت خودرو و کاهش آلایندگی وخسارات ناشئ از تردد خودرهای بی کیفیت است. در شرایط فعلی هیچ منطقی بر قیمت گذاری خودرو حاکم نیست در حالی که در این طرح خودروسازان موظف می‌شوند قیمت تمام شده را به مراجع ذیربط مثل شورای رقابت اعلام کنند. ما معتقدیم اگر فضای رقابتی وجود داشت حتی کاهش قیمت هم اتفاق می‌افتد ولی چون فضای رقابتی نیست قیمت‌ها رو به افزایش است و اگر نظارت هم نباشد خودروی بی‌کیفیت به هر قیمتی وارد بازار می‌شود.

    پارسایی با تأکید بر اینکه قیمت گذاری خودرو باید به صورت مستند انجام شود، اضافه کرد: پاسخگویی خودروسازها در قبال حوادث رانندگی و ایمن بودن آنها از جمله موارد دیگری است که در این طرح پیش بینی شده است. به عنوان نمونه در دوره‌ای شاهد بودیم صدها خودروی 4۰5 به علت آتش‌سوزی دچار سانحه شده و تعداد زیادی از هم وطنانمان در آتش سوختند ولی کسی پاسخگو نبود. امیدواریم با تصویب طرح اولیه و تغییر در پیشنهاد کمیسیون صنایع وضعیت بازار خودرو نیز سامان پیدا کند.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو