فونیکسریمکسبهتام

طرح حذف زوج و فرد هنوز به شورای شهر ارائه نشده است

ترددهای غیرضروری باید حذف شوند

عصر خودرو-رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران گفت: بسیاری از هزینه‌های تهران، هزینه‌های پایتخت است و لذا بخشی از این هزینه‌ها را باید دولت پرداخت کند.

طرح حذف زوج و فرد هنوز به شورای شهر ارائه نشده است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، زهرا صدراعظم‌ نوری رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در واکنش به پیشنهاد معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران مبنی بر حذف طرح زوج و فرد و مشروط کردن تردد در آن با اخذ عوارض و هزینه گفت: در کنار هر طرحی که پیشنهاد می‌شود باید ساز و کارهای تردد آسان شهروندان با حمل و نقل عمومی را هم فراهم کنیم.

    رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه در دنیا برای تردد تنها از یک الگو استفاده نمی‌شود، اظهار کرد: علت این است که شهرهای دنیا دارای خصوصیت‌ها و ویژگی‌های مختلف هستند و اهمیت نقاط مختلف به تناسب اهمیت موقعیت شهری متفاوت است.

    وی با بیان اینکه در کلانشهرها‌ حمل و نقل عمومی به صورت شبکه‌ای برقرار است، اظهار کرد:  اگر برای شهری خطوط مترو تعریف شده تلاش شده که این خطوط فقط به صورت شبکه باشد و همه نقاط شهر را با یک میزان محدود پیاده‌روی پوشش دهند.

    صدراعظم نوری با بیان اینکه طرح حذف زوج و فرد هنوز به شورای شهر ارائه نشده است، اظهار کرد: برای اینکه شورا بتواند روی این طرح قیمت‌گذاری کند باید آن را ببیند و چون هنوز طرح به شورا نیامده و از مفاد آن مطلع نیستیم‌ نمی‌توانیم در مورد آن قضاوت کنیم.

    وی با تأکید بر اینکه باید در شهر تهران ساز و کارهایی‌ را فراهم کنیم که از راه‌ها مختلف تردد را به صورت گسترده و بدون محدودیت‌ کاهش بدهیم‌، گفت: باید خودروهای تک سرنشین‌ را کنترل و محدود کنیم و  ساز و کارهایی دیده شود که مردم کمتر از وسیله شخصی استفاده کنند.

    رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران با بیان اینکه طرح ترافیک در جای خود موفق بوده است، خاطرنشان کرد: اما در مورد زوج و فرد باید ابعاد مختلف آن را بررسی کنیم‌.

    صدراعظم نوری با بیان اینکه در نقاطی از شهر که اهمیت بیشتری دارد محدودیت ایجاد کنیم و تردد را به صورت پیاده تعریف کنیم، اظهار کرد: در این شرایط اگر قرار است وسیله نقلیه‌ای وارد آن محدوده شود باید منوط به پرداخت هزینه باشد.

    وی با اشاره به تجربه طرح ترافیک اظهار کرد: این تجربه نشان می‌دهد همه خودروها‌ وارد محدوده نمی‌شوند و چون قرار است افراد پول پرداخت کنند تا وارد شوند دیگر فقط ورودی‌های ضروری رخ می‌دهد.

    رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه باید کاری کنیم تا ترددهای‌ غیرضروری حذف شود، خاطرنشان کرد: بخشی از ترددها‌ غیرضروری‌ هستند و گویا مردم به خاطر تفرج‌ در سطح شهر تردد می‌کنند و شهری که تا این اندازه ترافیک و آلودگی هوا دارد قطعاً همه را اذیت می‌کند.

    وی با تأکید بر اینکه تردد باید بر اساس ضرورت و نیاز باشد و نباید به صورت تفریح درآید، گفت: نباید وضعیت به شکلی شود که هر فردی برای رفتن به محل کارش از وسیله نقلیه شخصی استفاده کند و لذا باید تلاش کنیم ساز و کارهایی فراهم شود که حمل و نقل عمومی نیاز شهروندان را پاسخ دهد.

    صدراعظم‌ نوری با تأکید بر اینکه باید تعداد اتوبوس‌ها را در مسیرهایی که تردد بیشتر است افزایش داد، گفت: باید مجلس و دولت شهرداری تهران را حمایت کنند و مسئله مترو باید به عنوان یک اولویت دیده و تأمین منابع شود.

    رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه بسیاری از هزینه‌های تهران هزینه‌های یک شهر نیست و هزینه‌های پایتخت است ادامه داد: دولت بایدبخشی از هزینه‌های پایتخت را پرداخت کند.

    صدراعظم نوری با بیان اینکه اگر خطوط مترو توسعه یابد و سرفاصله‌ قطارها کمتر شود تعداد بیشتری از مردم از مترو استفاده می‌کنند، گفت: با این کار هم در وقت مردم صرفه‌جویی می‌شود و هم آلودگی هوا کاهش خواهد یافت و چون مترو ترافیک هم ندارد مردم از آن استفاده می‌کنند و لذا باید ساز و کارهای تکمیل مترو فراهم شود و این صرفاً از طریق شهرداری ممکن نیست.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو