فونیکسریمکسبهتام

نایب رییس کمیسیون شوراها :

توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی نقش بسزایی در کاهش آلودگی هوا کلانشهر ها دارد

عصر خودرو- نایب رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور گفت: با ارتقاء کیفیت وسایل حمل و نقل عمومی و فرهنگ‌سازی به منظور استفاده از وسائل حمل و نقل عمومی می‌توان گام موثری در جهت کاهش آلودگی هوا کلانشهر ها برداشت.

توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی نقش بسزایی در کاهش آلودگی هوا کلانشهر ها دارد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، سید حمیدرضا کاظمی با اشاره به راهکارهای کاهش آلودگی هوای کلانشهرها، بیان کرد: متاسفانه تا امروز صنعت را در حاشیه شهرهای بزرگ متمرکز کرده‌ایم. یکی از راهکارهای مقابله با آلودگی هوای کلانشهرها پیدا کردن چاره‌ای برای دورکردن صنایع از آنهاست.

    وی در ادامه اظهار کرد: از سوی دیگر از این پس نباید مجوز ساخت صنایع در اطراف شهرهای بزرگ داده شود. توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی می‌تواند نقش بسزایی در کاهش آلودگی کلانشهرها ایفا کند.

    نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروز اکثر ماشین‌ها در کلانشهرها تک سرنشین هستند اظهار کرد: زمانی که زیرساخت‌های حمل و نقل شهری ارتقاء یابد قطعا مردم نیز بیشتر از وسایل عمومی استفاده خواهند کرد و گام موثری در زمینه‌ی کاهش آلودگی برداشته‌ایم.

    کاظمی تصریح کرد: تا زمانی که ما بسترهای لازم را برای استفاده مردم از حمل و نقل عمومی فراهم نکنیم، نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم تا مردم از وسائل حمل و نقل استفاده کنند.

    وی در ادامه با اشاره به نقش بسزای فرهنگ سازی در کاهش آلودگی هوا، بیان کرد: یقینا فرهنگ‌سازی در زمینه‌ی اجرایی کردن طرح‌هایی نظیر سه‌شنبه‌های بدون خودرو، در روند کاهش آلودگی هوا موثر است.

    نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: با ارتقاء کیفیت وسایل حمل و نقل عمومی و نهادینه‌کردن فرهنگ استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در سطح شهرها می‌توان گام مثبتی در زمینه کاهش آلودگی برداشت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط