فونیکسریمکسبهتام

اجرای طرح تُن کیلومتر از اول دی ماه

قیمت‌های جابجایی و حمل کالا واقعی می‌شوند

عصر خودرو- رئیس تشکل‌های صنفی کامیون‌داران گفت: از ابتدای دی ماه طرح تُن کیلومتر در سراسر کشور اجرایی می‌شود.

اجرای طرح تُن کیلومتر از اول دی ماه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۸:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، احمد کریمی رئیس تشکل‌های صنفی کامیون‌داران   با بیان اینکه طی چند ماه اخیر حواشی بسیار زیادی از سوی دلواپسان حوزه حمل و نقل در خصوص طرح تُن‌کیلومتر ایجاد شده است، گفت: خوشبختانه روز گذشته با برگزاری جلسه ای مهم با حضور تمامی نمایندگان این بخش، تصمیمات بسیار مهمی در حوزه طرح تُن کیلومتر اتخاذ شد.
    وی ادامه داد: طبق تصمیمات صورت گرفته در این جلسه، از ابتدای دی ماه طرح تُن کیلومتر در سطح کشور اجرایی می‌شود؛ البته این به آن شرط است که تمامی استان‌ها و ادارات کل راه و شهرسازی همکاری و همت به خرج دهند.

    کریمی افزود: در ابتدا مقرر شده بود که طرح تُن کیلومتر در برخی از استان‌ها به صورت پایلوت انجام شود اما اجرایی کردن این طرح‌ به صورت آزمایشی باعث می‌شد که حجم انبوهی از ناوگان به این استان‌ها منتقل شود بنابراین تصمیم گرفته شد تا این طرح به صورت کلی در سطح کشور اجرا شود.

    بیشتر بخوانید: بخش اعظمی از مشکلات کامیون داران حل شد/قصور وزارت صمت در تامین و واردات لاستیک کامیون داران

    رئیس تشکل‌های صنفی کامیون‌داران با بیان اینکه نرخ کنونی در نظر گرفته شده  برای محاسبه تُن کیلومتر  با نرخ تورم مطابقت ندارد، گفت: با دستور حسن‌نیا معاون وزیر راه و شهرسازی ظرف یک ماه پس از اجرایی شدن این طرح، نرخ‌ها بروز رسانی می شوند و آیتم‌های مورد نیاز این طرح، بعد از گذشت یک ماه کامل خواهد شد.

    وی تأکید کرد:هر ماه به صورت مستمر جلساتی برگزار می‌شود و ضرایب تشویقی و نرخ‌های موجود در طرح تُن کیلومتر مورد بازنگری قرار می گیرد.

    کریمی توضیح داد: نباید نرخ‌های موجود در تُن کیلومتر را با نرخ‌های گذشته مقایسه کنیم. در این طرح هدف ما کشف قیمت نیست بلکه  هزینه حمل یک کالا در مبدأ و مقصد مشخص می شود و ممکن است این نرخ پایین‌تر و یا بالاتر باشد.

    رئیس تشکل‌های صنفی کامیون‌داران بیان کرد:‌ ملاک ما این است که سرمایه گذاران و رانندگان با اجرای طرح تُن کیلومتر انگیزه لازم را برای حمل و جابجایی کالا داشته باشند و بتوانند تأمین درآمد و هزینه‌های انجام داده در این جابجایی‌ها را به دست آورند.

    وی ادامه داد: اگر نرخی هم اکنون بالاتر از نرخ تُن کیلومتر برای جابجایی و حمل کالا باشد آن نرخ  ملاک  قرار می‌گیرد.

    کریمی با بیان اینکه هیچ چاره و گریزی برای جلوگیری از افزایش قیمت کالا ناشی از اجرای طرح تُن کیلومتر وجود ندارد، گفت: هدف ما افزایش قیمت نیست بلکه ما سعی داریم با طرح تُن کیلومتر نرخ‌ها را واقعی کنیم.

    رئیس تشکل‌های صنفی کامیون‌داران در پایان گفت: باید حمل کننده بار و سرمایه گذاران را با اجرای این طرح‌ تشویق کرده و از سوی دیگر مانع ورود سوداگران و دلالان به این بخش شویم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو