فونیکسریمکسبهتام

بررسی قیمت ها در بازار امروز نسبت به روز گذشته نشان داد:

فنر قیمت ها در بازار خودرو در رفت

عصر خودرو – بررسی قیمت خودروها نسبت به روز گذشته نشان از افزایش شدید قیمت ها دارد.

فنر قیمت ها در بازار خودرو در رفت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» ، امروز قیمت خودروها در بازار سبزپوش شد تا جایی که حتی شاهد افزایش 17 میلیون تومانی قیمت یک خودرو در بازار بودیم.
    در شرایطی که عنوان می شد با افزایش قیمت کارخانه ای خودروها، قیمت ها در حاشیه بازار کاهش خواهد یافت اما نگاهی به قیمت خودروهایی که در چند روز گذشته قیمت آن ها اصلاح شده نشان می دهد که در عمل نه تنها هنوز هیچ اتفاق مثبتی رخ نداده است بلکه پژو پارس اتومات که یکی از این خودروها بود نسبت به دیروز 2 میلیون تومان افزایش یافته و در حال حاضر هرچند قیمت کارخانه ای آن 83 میلیون تومان است اما در بازار با 92 میلیون تومان خرید و فروش می شود.
    برخی از فعالان بازار معتقدند در شرایط فعلی که به نظر می رسد فرمول تعیین قیمت خودروها 5 درصد پایین تر از قیمت حاشیه بازار در حال اجرایی شدن است، قیمت ها در بازار افزایش یافته تا خودروسازان بتوانند با قیمت های به مراتب بیشتری نسبت به تعیین قیمت خودرو اقدام کنند.
    اما از سوی دیگر خودروسازان بر این نکته تاکید دارند که با عرضه بیشتر پس از آزادسازی قیمت ها، فاصله قیمت کارخانه تا حاشیه بازار به شکل چشمگیری کاهش خواهد یافت.
    نگاهی به قیمت خودروها در روز دوشنبه و مقایسه آن با روز قبل از آن نشان می دهد که برخلاف روز قبل محصولات سایپا نیز با افزایش قیمت 500 تا 2 میلیون تومانی همراه بوده است به طوری که سایپا 111 با 300 هزار تومان افزایش به 38 میلیون و 300 هزار تومان رسیده است. تیبا SX نیز با 500 هزار تومان افزایش 41 میلیون تومان خرید و فروش می شود و مدل دوگانه سوز این خودرو نیز افزایش قیمت یک میلیون تومانی را تجربه کرد به طوری هم اکنون با قیمت 47 میلیون و 500 هزار تومان در بازار عرضه می شود.
    تیبا 2 هاچ بک EX نیز افزایش 900 هزار تومانی را تجربه کرد و با این میزان افزایش به مرز 45 میلیون و 500 هزار تومان رسید.ساینا SX در مدل معمولی و اتومات نیز با 500 هزار تومان افزایش به ترتیب به 47 و 59 میلیون تومان رسیدند.
    کوییک اتومات نیز با همین میزان افزایش قیمت 69 میلیون تومان شد و خودروهای لوکس این گروه خودروسازی از جمله چانگان و سراتو 2000 اتوماتیک آپشنال شاهد افزایش 2 میلیون تومانی قیمت بودند و به 131 و 205 میلیون تومان رسیدند.
    محصولات ایران خودرو نیز همانند روزهای گذشته با افزایش قیمت روبرو شد و حتی با وجود کاهش نرخ دلار و رسیدن به محدوده 10 هزار تومان هنوز روند کاهشی قیمت خودروها آغاز نشده است.
    وانت آریسان یکی از خودروهایی که شامل اصلاح قیمت ها شده بوده امروز در بازار با 600 هزار تومان افزایش به 37 میلیون تومان رسید. سمند LX نیز همانند روزهای گذشته با افزایش قیمت 600 هزار تومانی 58 میلیون و 500 هزار تومان خرید وفروش شد.
    سمند EF7  و مدل دو گانه سوز این خودرو نیز افزایش قیمت 500هزار تومانی را تجربه کردند و به ترتیب به 61 میلیون و 500 و 63 میلیون و 500 هزار تومان رسیدند. سمند سورن ELX جدید توربو نیز به مرز 87 میلیون و 500 هزارتومان رسید و تنها 300 هزار تومان افزایش قیمت را تجربه کرد.
    از نقاط حایط اهمیت بازار امروز افزایش 17 میلیون و 200 هزار تومانی قیمت دنا پلاس توربو 2 ایربگ بود! این خودرو از دیروز تا به امروز رشد فزاینده ای را تجربه کرده و هم اکنون با قیمت 125 میلیون تومان در بازار عرضه می شود.
    پژو 405 SLX  و پژو پارس دوگانه سوز نیز از دیگر خودروهایی بودند که شاهد افزایش 500 هزار تومانی قیمت بودند به طوری که هم اکنون به ترتیب 61 و 72 میلیون و 500 هزار تومان در بازار عرضه می شوند.
    پژو پارس اتومات با 2 میلیون تومان افزایش 92 میلیون تومان و پژو 207 صندوق دار نیز با یک میلیون تومان افزایش 123 میلیون و 500 هزار تومان در بازار عرضه شدند. هایما S5 و همچنین S7 نیز با 2 و یک میلیون تومان افزایش به 175 و 206 میلیون تومان رسیدند و از دیگر شگفتی های بازار امروز افزایش 10 میلیون تومانی دانگ فنگ H30 CROSS  بود به طوری که هم اکنون با قیمت 95 میلیون تومان در بازار عرضه می شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم