فونیکسریمکسبهتام

توقفگاه خودروهای سنگین در ورودی شرق شیراز ساخته می‌شود

عصر خودرو- رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر شیراز از ساخت توقفگاه خودروهای سنگین در شرق شیراز خبر داد.

توقفگاه خودروهای سنگین در ورودی شرق شیراز ساخته می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، نواب قائدی اظهار داشت: در ابتدای آغاز به کار شورای پنجم یکی از دغدغه‌های اصلی ما ورود کامیون‌های سنگین به سطح شهر و پارک کردن در معابر شهری بود که مشکلات زیادی را برای شهروندان شیرازی ایجاد کرده است.

    وی بیان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته زمین‌های مختلفی برای این موضوع در نظر گرفته بودیم که پس از بررسی آنهایی که قابلیت احداث توقفگاه خودروهای سنگین در آن وجود داشت بررسی و در نهایت زمینی در شرق شهر ابتدای ورودی از سمت پل فسا برای این موضوع در نظر گرفته شد.

    سخنگوی شورای شهر شیراز افزود: مراحل مطالعاتی و انجام مقدمات این کار در یکسال گذشته انجام و استعلام‌های مختلف نیز از نهادهای مربوطه گرفته شده و تغییر کاربری این زمین نیز در کارگروه امورزیربنایی و شورای برنامه‌ریزی  استان فارس نیز مورد تایید قرار گرفته است.

    قائدی تصریح کرد: زمین این توقفگاه 113 هکتار در نظر گرفته شده و امیدواریم تا پایان امسال دیوارگذاری و محصور کردن آن پایان یابد و شاهد ساماندهی خودروهای سنگین باشیم.

    وی افزود: طوری برنامه‌ریزی شده که علاوه بر توقفگاه خودروهای سنگین  در این مکان نیز تعمیرگاه دایر شود تا کمتر شاهد ورود خودروهای سنگین در شهر برای انجام تعمیر باشیم.

    رئیس کمیسیون عمران حمل و نقل شورای شهر شیراز با بیان  اینکه با ساخت  توقفگاه، خودروهای سنگینی که وراد شهر شیراز می‌شوند در این مکان پارک کرده و رانندگان آن با وسیله دیگر به داخل شهر عظیمت می‌کنند افزود: ساخت توقفگاه در ورودی‌های دیگر نیز در دست اقدام و انجام مطالعه است.

    قائدی گفت: در این زمینه مشکل اصلی ما تملک زمین‌ها است که برای برطرف کردن این مشکلات نیز با بخش خصوصی وارد مذاکره شدیم و به طور حتم باید توقفگاه‌ خودروهای سنگین در مبادی دیگر ورودی شیراز ایجاد شود.

    عضو شورای شهر شیراز گفت: حضور  خودورهای سنگین در شهر علاوه بر آسیب زدن به زیرساخت‌های شهری سبب ایجاد مزاحمت شهروندان در نقاط مختلف این کلان‌شهر به ویژه شهرک‌های اطراف کمربندی شده‌اند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط