فونیکسریمکسبهتام

آیا به خریداران "موتورسیکلت‌های برقی" تسهیلات بلاعوض پرداخت می‌شود؟

عصر خودرو- ظاهراً تسهیلات بلاعوضی به خریداران موتور سیکلت‌های برقی پرداخت می‌‌شود کما اینکه شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، بخشی را با عنوان "ثبت‌نام تسهیلات موتور برقی" در پرتال خود قرار داده که ...

آیا به خریداران "موتورسیکلت‌های برقی" تسهیلات بلاعوض پرداخت می‌شود؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم ، چند سالی است که مسئله لزوم استفاده از "موتورسیکلت‌های برقی" به جای موتورسیکلت‌های بنزینی و کاربراتوری در کلان‌شهرهایی مانند تهران مورد توجه جدی‌تر مسئولان امر از جمله در سازمان محیط زیست و شهرداری قرار گرفته است.

    با وجود آمار گویا درباره سهم بسیار چشمگیر موتورسیکلت‌های بنزینی و کاربراتوری در آلودگی هوای شهرهایی مانند تهران و اذعان به این حقیقت که با حذف کامل این دسته از موتورسیکلت‌ها از چرخه تردد روزانه در شهر، بخش بسیار قابل توجهی از آلودگی هوا برطرف خواهد شد اما متاسفانه تا به امروز اقدامات درخور و عملی چندانی برای "ترویج استفاده از موتورسیکلت‌های برقی" و حذف موتورهای بنزینی از سوی نهادهای مسئول صورت نگرفته است.

    از سوی دیگر قیمت بالای موتورسیکلت‌های برقی و هزینه بالای تعویض باطری‌های این دسته از موتورسیکلت‌ها، از اقبال عمومی برای خرید آنها کاسته است که حل این مسئله، مستلزم حمایت‌های مالی مستقیم دولتی از خریداران و تولید‌کنندگان این دسته از موتورسیکلت‌ها است.

    اما ظاهراً شهرداری تهران همچنان تسهیلات بلاعوضی را به خریداران موتور سیکلت‌های برقی پرداخت می‌کند؛ شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در بخش "ثبت‌نام تسهیلات موتور برقی" اعلام کرده است:

    "برنامه حمایت‌های شهرداری تهران به گونه‌ای تنظیم شد که این نهاد در خرید یا فروش موتورسیکلت برقی دخالتی نداشته باشد و زمانی که خریدار موتورسیکلت برقی را از بازار و به انتخاب خود از میان محصولات موجود انتخاب کرد، یارانه بلاعوض شهرداری تهران به صورت نقدی به خریدار تعلق گیرد. به صورت موازی، در صورت نیاز به وام خرید موتورسیکلت برقی، شهرداری تهران به کارگزاری لیزینگ بانک شهر وام بدون بهره را به‌جای یارانه بلاعوض به خریدار تعلق می‌گیرد.

    این سیاست همچنان پابرجاست؛ شهرداری تهران بدون دخالت در بازار موتورسیکلت برقی، از همه خریداران موتورسیکلت برقی تا سقف بودجه‌های مصوب در شورای اسلامی شهر تهران حمایت می‌کند؛ وظیفه پیدا کردن بهترین محصول بازار با بهترین کیفیت، کمترین قیمت و خدمات پس از فروش مناسب بر عهده خریداران است."

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو