فونیکسریمکسبهتام

اختصاصی «عصرخودرو»؛

آیا افزایش قیمت ۴ محصول ایران‌خودرو غیرقانونی است؟

عصر خودرو- سؤال اساسی این روزهای بازار خودرو این است. «آیا افزایش قیمت ۴ محصول ایران‌خودرو غیرقانونی است؟»

آیا افزایش قیمت ۴ محصول ایران‌خودرو غیرقانونی است؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» برای پاسخ به این سؤال باید بدانیم از چند سال گذشته مشکلی به مشکلات خودروسازان اضافه شد زیرا این شرکت‌ها به روند طولانی‌مدت قیمت‌گذاری از سوی شورای رقابت اعتراض داشتند اما باهدف بهبود این وضعیت قیمت‌گذاری به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان واگذار شد.
    از سوی دیگر هنوز این سؤال باقی است که آیا واگذاری تعیین قیمت به سازمان حمایت قانونی است؟ سؤالی که پاسخ آن هنوز مشخص نیست و نمی‌دانیم  که آیا سازمان حمایت می‌تواند مانع از قیمت‌گذاری خودروهای غیرمشمول شود یا خیر؟
    در این میان اما خودروسازی‌ها به دلیل روند کند تصمیم‌گیری درباره قیمت خودرو در حال نابودن شدن هستند و سازمان حمایت نیز بیش از سه ماه است که در حال بررسی مستندات ارائه‌شده است این اتفاق در حالی افتاده است که واگذاری تعیین قیمت از شورای رقابت به سازمان حمایت به این دلیل بود که عنوان شد این شورا با تأخیر به درخواست خودروسازان جواب می‌دهد و واگذاری تعیین قیمت به سازمان حمایت روند تعیین قیمت را سرعت می‌بخشد.
    اما ر اساس پیش‌بینی‌ها مقرر بود سازمان حمایت یک‌هفته‌ای به درخواست خودروسازان پاسخ دهد اما کار با بروکراسی‌های موجود بیشتر به تعویق افتاده است.
    یادمان نرود خودروسازان در حال زیان دهی شدید هستند و به‌زودی رو به تعطیلی خواهند رفت سازمان حمایت در حال تماشای نابودی این صنعت بوده و هیچ راهکاری هم نمیی کند و این تصمیم خودروسازان نیز به دلیل نجات آن‌ها است، چراکه به‌طورقطع بیکاری عده زیادی از نیروهای انسانی شاغل در صنعت خودرو به مدیرعامل بازمی‌گردد  و در این شرایط طبیعی است مدیریت خودروسازان دست به اقدامی از این‌دست بزنند.
    بر این اساس ایران‌خودرو اقدام به قیمت‌گذاری خودروهایی کرده است که بر اساس قانون مشمول قیمت‌گذاری سازمان حمایت نمی‌شوند و این شرکت درحالی‌که این اقدام را کرده است که تا پیش‌ازاین می‌توانست قیمت جدید این خودروها اعلام کند و دور نیست روزهای که دیگر خودروسازان نیز هم راه را در پیش بگیرند.
    نویسنده: مهدی اسدی

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو