فونیکسریمکسبهتام

اعطای تسهیلات «ولملت» به محصولات یک خودروساز

عصر خودرو- روزجاری همزمان با رشد اندک شاخص و خیز نمادهای خودرو ساز هشت نماد متوقف و ۱۰ نماد بازگشایی شدند.

اعطای تسهیلات «ولملت» به محصولات یک خودروساز
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نق از اقتصادآنلاین ، شاخص بورس تهران روز جاری را سبز آغاز کرد و در پایان مهلت معاملات به سطح 167 هزار و 83 واحد رسید؛ این رشد که در آغازین دقایق شروع معاملات از شدت بیشتری برخوردار بود، با تاثیر منفی نمادهایی همچون «فولاد»، «وبملت» و «وغدیر» نتوانست از 223 واحد فراتر برود. در این روز به موجب پیام های ناظران بورس و فرابورس هشت نماد متوقف و دو نماد بازگشایی شدند. تعداد شفاف سازی‌های بورس و فرابورس امروز به نسبت روزهای قبل تعداد بیشتری داشت. در این روز «ونفت» خبر از تمدید 15 ساله قرار داد با شرکت ملی نفت ایران داد و «ولملت» از قرار داد 30 میلیارد تومانی بسته شده با مدیران خودرو خبر داد. دود توقف دیگر مربوط به «دتماد» و «سباقر» بود، این دو نماد در پایان معاملات امروز به منظور برگزاری مجمع عمومی فوق العاده متوقف شدند.

    «ونفت» متوقف شد: نماد معاملاتی شرکت سرمایه گذاری صنعت نفت (ونفت) به دلیل لزوم شفاف سازی در خصوص تمدید اجاره ذخیره مخزن نفت، متوقف شد. براین اساس شرکت اعلام کرد که اجاره مخازن متعلق به شرکت سرمایه گذاری نفت قشم از سوی شرکت ملی نفت ایران به منظور ذخیره سازی نفت خام، میعانات گازی و نفتکوره را به مدت 15 سال تمدید کرده است. طرف مقابل این قرارداد با «ونفت» شرکت ملی نفت ایران است.

    «ولملت» و لیزینگ محصولات مدیران خودرو: نماد معاملاتی شرکت واسپاری ملت (ولملت) دیگر نماد متوقف شده در روز جاری بود. این شرکت با توجه به لزوم ارائه اطلاعات در خصوص اعطای تسهیلات مالی لیزینگ به متقاضیان محصولات شرکت مدیران خودرو، متوقف شد. شرکت اعلام کرده است که بر اساس این قرار داد اعطای تسهیلات مالی لیزینگ به متقاضیان خودروهای کارکرده و نو محصولات شرکت مدیران خودرو توسط لیزینگ به روش اعتباری (اقساطی) و اجاره به شرط تملیک، انجام خواهد شد. گفتنی است، ارزش قرارداد یاد شده 30 میلیارد تومان بوده است.

    «دامین» خبر از افزایش نرخ داد: نماد معاملاتی (دامین) متعلق به شرکت داروسازی امین به منظور ارائه توضیحات در خصوص منشا و دلایل افزایش مواد اولیه، متوقف شد. این شرکت اعلام کرده است که با توجه به شرایط ویژه کشور و ضرورت تامین مواد مورد نیاز ، در حال حاضر مواد اولیه موثره دارویی مشمول ارز دولتی و مواد جانبی و بسته بندی مشمول ارز نیمایی شده است.  مواد اولیه داخلی نیز حسب مورد تغییرات چشمگیر داشته‌اند. افزایش یاد شده مواد اولیه منجر به تغییر نرخ برخی محصولات از طرف سازمان غذا و دارو شده است. این افزایش نرخ مربوط به تولیداتی از قبیل محصولات دارویی در اشکال قرص، کپسول،  شربت و قطره است که مجوز افزایش نرخ آن از سوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی صادر شده است. با توجه به بررسی انجام شده پیش بینی می‌شود برآورد مبلغ فروش نسبت به پیش بینی اولیه حدود 28 درصد افزایش یابد. لازم به توضیح است میانگین نرخ محصولات کارمزدی که حدود 10 دردصد میزان فروش شرکت را تشکیل می دهد به دلیل تفاوت زیاد نرخ آنها و تغییرات تعدادی در میانگین نرخ محصولات شرکت منظور نشده است.

    «قاروم» وافزایش سرمایه: نماد معاملاتی شرکت قند ارومیه (قاروم) به دلیل افشای اطلاعات با اهمیت در خصوص افزایش سرمایه شرکت ازمحل تجدید ارزیابی داراییها واندوخته برای شرکت قند ارومیه، متوقف شد.

    خلاصه پیام‌های امروز ناظران بورس و فرابورس در جدول زیر آمده است:

    13970917

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو