فونیکسریمکسبهتام

روند بازار همزمان با عرضه ۴ محصول ایران خودرو بررسی شد:

جای خالی مصرف کننده واقعی در بازار خودرو

عصر خودرو- رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو تهران گفت: امروز اگر قیمت تمام خودروها ۵ درصد پایین تر از قیمت بازار عرضه شود باز هم به دلیل اشباع بودن بازار، خریداری برای خودروها وجود ندارد.

جای خالی مصرف کننده واقعی در بازار خودرو
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵:۰۰

    سعید موتمنی در گفت و گو با پایگاه خبری «عصر خودرو» ، با بیان این مطلب افزود: معاملات در بازار خودرو با قیمت های فعلی قفل شده و در صورت افزایش قیمت ، بازار کشش بیشتر نخواهد داشت در این شرایط لازم است خودروسازان هرچه سریع تر نسبت به افزایش میزان عرضه اقدام کنند.
    وی با تاکید بر این که در حال حاضر اختلاف قیمت 80 تا صد درصدی کارخانه تا بازار به دلیل بسته بودن عرضه خودرو از سوی خودروسازان است، تصریح کرد: همزمان با اعلام پیشنهاد تعیین قیمت خودرو 5 درصد پایین تر از قیمت بازار این پرسش مطرح می شود که چرا این پیشنهاد در زمانی که قیمت پراید کارخانه ای 22 میلیون و 400 هزار تومان بود مطرح نشد؟ براین اساس لازم است قیمت گذاری از سوی خودروسازان هرچه سریع تر مورد بررسی قرار گیرد.
    موتمنی ادامه داد: در حال حاضر خریداران فعلی تنها به دنبال کسب سود هستند و هم اکنون مصرف کننده واقعی وجود ندارد و در چنین شرایطی پیش بینی می شود خریداری برای خودروهای پیش فروش شده وجود نداشته باشد ضمن آن که در شرایط فعلی  همه تبدیل به فروشنده شده و در انتظار تعیین تکلیف قیمت های جدید خودرو هستند.
    این فعال بازار خودرو با بیان این که به طور قطع در صورت عرضه زیاد، قیمت ها به حدود قیمت های کارخانه می رسد، تصریح کرد: در چنین شرایطی که برخی خودروها با قیمت های جدید به فروش گذاشته شده این پرسش مطرح می شود آیا این خودروها نیز به اندازه کافی عرضه خواهند شد و یا به دلایل کمبود عرضه باز هم اعلام خواهد شد که خودرویی برای عرضه وجود نخواهد داشت؟
    رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو تهران با تاکید بر ضرورت حذف انحصار در فروش گفت: خریدار باید با پرداخت مبلغ خود قادر به دریافت 10 روزه خودرو باشد ضمن آن که فروش نباید تنها محدود به چند نمایندگی خاص شود البته معتقدم همه مشکلات موجود به کمبود عرضه برمی گردد و در صورت عرضه به میزان زیاد شاهد دونرخی بودن قیمت خودروها نخواهیم بود.

    نویسنده: میترا ممسنی

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو