فونیکسریمکسبهتام

قاچاق ۲۰ میلیون لیتر سوخت از کجا و به وسیله چه کسانی انجام می شود؟

عصر خودرو- رییس کمیسیون انرژی مجلس، گفت: باید مشخص شود ۲۰ میلیون لیتر بنزین از کجا، به وسیله چه کسانی و برای کدام مقصد قاچاق می شود، پشت صحنه های آنها چه کسانی هستند و شیوه های قاچاق آنها چگونه است؟

قاچاق ۲۰ میلیون لیتر سوخت از کجا و به وسیله چه کسانی انجام می شود؟
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خانه ملت ، فریدون حسنوند   با بیان اینکه بنابر دلایل فنی، اجتماعی، امنیتی و اقتصادی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی موضوع گرانی بنزین را رد کرده است، گفت: در برنامه ششم توسعه به شروطی به دولت اجازه داده شد که قیمت سوخت واقعی شود که این شروط در حال حاضر محقق نشده است و تا زمانی که این شروط وجود نداشته باشد افزایش قیمت و سهمیه بندی در دستورکار دولت نیست.

    رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه برخی از دستگاه ها معتقد هستند که بین 10 تا 20 میلیون لیتر بنزین قاچاق می شود، افزود: سوال این است که این 20 میلیون لیتر از کجا، به وسیله چه کسانی و برای کدام مقصد قاچاق می شود و پشت صحنه های آنها چه کسانی هستند و شیوه های قاچاق آنها چگونه است؟.

    مسیر تولید بنزین و سوخت کاملا مشخص است

    وی با اشاره به اینکه مسیر تولید بنزین و سوخت کاملا مشخص است، ادامه داد: آیا از مسیر 4 پالایشگاه این اتفاق رخ می دهد، از مسیر پالایشگاه تا جایگاه این اتفاقی می افتد یا پس از جایگاه؟، از هر کدام از این مسیرها این اتفاق رخ دهد، آمار را زیر سوال می برد.

    نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: آیا بهتر نیست پیش از اینکه به سراغ گران رفته و حرفی از گرانی بنزین زده شود، راه های پیشگیری از 20 میلیون لیتر قاچاق عملیاتی شود.

    کاهش قاچاق به میزان افزایش قیمت بنزین برای کشور درآمد حاصل می کند

    وی با بیان اینکه گران شدن ساده ترین و آسان ترین اقدام برای کاهش مصرف بنزین اما با هزینه بسیار بالای امنیتی و اجتماعی است، افزود: باید راهکارهای مختلف جلوگیری از قاچاق برای تمام دستگاه ها مشخص شود تا مانع قاچاق سوخت شد و حداقل اگر 50 درصد از این قاچاق سوخت کاهش یابد، یعنی 10 میلیون لیتر قاچاق کاهش یافته که این کاهش قاچاق به میزان افزایش قیمت بنزین برای کشور درآمد حاصل می کند.

    رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: امروز در بسیاری از موضوعات صنعتی، معدنی و کشاورزی پروانه هایی صادر و سهمیه های سوختی ارائه می شود که وجود خارجی ندارد که اگر نظارت و انتظامی در این حوزه وجود داشت، کاهش مصرف سوخت صورت می گرفت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو