فونیکسریمکسبهتام

خودروهای برقی شاسی‌بلند هم به بازار می‌آیند

عصر خودرو- تسلاموتورز اعلام کرده است که تا سال ۲۰۲۰ میلادی قصد دارد به تولید و توسعه خودروهای برقی شاسی بلند تسلا مدل Y بپردازد.

خودروهای برقی شاسی‌بلند هم به بازار می‌آیند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۲:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، تسلاموتورز یکی از بزرگترین شرکت‌های آمریکایی فعال در زمینه خودروسازی و تکنولوژی محسوب می‌شود که فعالیت و اهداف بلندپروازانه‌ای در این زمینه داشته است، به تازگی اعلام کرده است که قصد دارد خط تولید خودروهای برقی و الکتریکی شاسی بلند تسلا مدل Y با ظرفیت 7000 دستگاه خودرو در کارخانه اختصاصی گیگافاکتوری خود واقع در ایالت نوادای ایالات متحده آمریکا راه‌اندازی کند که قرار است از دسامبر سال 2020 میلادی آغاز بکار کند.

    بر اساس گزارشی که وب‌سایت business insider به آن پرداخته است، پس از تسلا مدل اس و مدل ایکس که تاکنون از مدل‌های اصلی و مشهور این خودروساز آمریکایی به شمار می‌رفتند، حالا قرار است در کنار یک مدل جدید دیگر که به احتمال زیاد تحت عنوان تسلا مدل Y معرفی خواهد شد، به فروش برسد.

    با اینکه تسلاموتورز هنوز در خصوص انتشار اخبار و گزارش‌های موجود برای معرفی و عرضه خودروهای برقی شاسی بلند و جدید تسلا مدل Y واکنشی نشان نداده است، اما به گفته کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه بازار خودرو، با توجه به برنامه‌های کنونی و اهداف آتی این شرکت جاه طلب آمریکایی به نظر می‌رسد که قصد دارد با راه‌اندازی خط تولید خودروهای جدید و شاسی بلند نظر خیل عظیمی از مشتریان و طرفداران خودروهای پاک و دوستدار محیط زیست را به سمت و سوی خود جلب کند و قدرت و شتاب محصولاتش را به رخ بزرگترین رقبایش نظیر فولکس واگن، بی‌ام‌و، دایملر و غیره بکشاند.

    به نظر می‌رسد که با افزایش محبوبیت خودروهای برقی بعنوان وسائل نقلیه پاک و دوستدار محیط زیست و همچنین استقبال بی‌نظیر مشتریان و خریداران از این گونه خودروها، شرکت‌های خودروسازی بیشتری به فکر تولید و عرضه خودروهای الکتریکی، لوکس و قدرتمند افتاده و با یکدیگر بر سر معرفی محصولات بهتر و باکیفیت‌تر به رقابت تنگاتنگی بپردازند.

    در سالهای اخیر بسیاری از خودروسازان مشهور در جهان به سمت و سوی طراحی، توسعه و تولید انبوه خودروهای برقی، پاک و دوستدار محیط زیست روی آورده و در این زمینه سرمایه گذاری های کلانی را اختصاص داده اند. دولت بسیاری از کشورهای جهان نیز با ارائه طرح های حمایتی و تشویقی و همچنین تسهیلات به شهروندان سعی دارند مشتریان خودرو را به سمت و سوی خریداری خودروهای برقی و پاک سوق دهند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو