فونیکسریمکسبهتام

سود ۱۰ هزار میلیارد تومانی دلالان در آشفته بازار خودرو

عصر خودرو- یک کارشناس صنعت خودرو از سود ۱۰ هزار میلیارد تومانی دلالان در آشفته بازار خودرو خبر داد و گفت: کسب این میزان سود از سوی دلالان در حالیست که خودروسازان در این مدت شاهد زیان ۵۵۰۰ میلیارد تومانی بوده اند.

سود ۱۰ هزار میلیارد تومانی دلالان در آشفته بازار خودرو
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» ، حسن قره ئی در برنامه تیتر امشب با بیان این خبر گفت: در حال حاضر حدود 70 درصد قیمت تمام شده یک خودرو مواد اولیه است که این میزان با ارز سنا و دلار 9 هزار تومانی حتی اگر 60 درصد یک خودرو محاسبه شود، بیش از 100 درصد افزایش قیمت داشته است.
    این کارشناس افزود: با احتساب این میزان افزایش، افزایش قیمت خودرو به حدود 25 تا 30 درصد خواهد رسید در این شرایط ممکن است قیمت برخی از خودروها 5 درصد زیر قیمت بازار و برخی دیگر طبق فرمول تعیین شود که سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان تمام اطلاعات را در اختیار داشته و همه هزینه ها و افزایش آن ها کاملا شفاف است.
    قره ئی با اشاره به معامله بیش از 3 میلیون خودرو در بازار آزاد و رسیدن بازار به یک نقطه تعادل تصریح کرد: سالانه 800 هزار پراید با قیمت بازار آزاد معامله می شود و هم اکنون بر سر قیمت گذاری 150 هزار پراید تولیدی در کارخانه در حال تصمیم گیری هستیم
    او با اشاره به زیان 5500 میلیارد تومانی خودروسازان در نیمه نخست امسال اظهار کرد: این به این معنا است که 5500 میلیارد تومان از سرمایه در گردش خودروسازان خارج شده است. ضمن آن که نزدیک به 60 درصد قیمت تمام شده یک خودرو موادی است که با دلار حدود 9 هزار تومانی عرضه می شود که این میزان با افزایش 25 تا 30 درصدی قیمت خودروها به هیچ عنوان جبران نمی شود.
    قره ئی در پایان نیاز صنعت خودرو به نقدینگی را 30 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این میزان نقدینگی تنها برای قطعه ساز و یا خودروساز نیست بلکه 60 صنعت جانبی را فعال خواهد کرد این در حالیست که هر شغل مستقیم در خودروسازی 4 شغل غیرمستقیم ایجاد می کند که هزینه ایجاد هر شغل 300 میلیون تومان است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو