فونیکسریمکسبهتام

مدیر عامل ستاد معاینه فنی خودرو شهر تهران:

تعمیرگاه های داخل مراکز معاینه فنی تست چهارگانه گاز دارند

فروش کاتالیست یک بار مصرف به مشتریان

عصر خودرو- مدیر عامل ستاد معاینه فنی خودرو شهر تهران گفت: تعمیرگاه‌های داخل مراکز معاینه فنی تست چهارگانه گاز دارند؛ به همین دلیل است که بسیاری از خودروها حدود مجاز معاینه فنی را پاس می‌کنند.

تعمیرگاه های داخل مراکز معاینه فنی تست چهارگانه گاز دارند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس ، هموطنان عنوان کردند:«متاسفانه در مراکز معاینه فنی وقتی ماشین نیاز به تنظیم موتور داشته باشد اگه پیش بهترین مکانیک هم بروید و برگردید معاینه فنی، بسیاری اوقات دوباره رد می شوید و می گویند بروید پیش مکانیک خودمون داخل معاینه فنی و آنها هم بدون اینکه کار خیلی خاصی انجام بدهند، هزینه سنگین میگیرند و می روید دومرتبه تو صف معاینه و به طور معجزه آسایی قبول می شوید! لطفا نظارت بیشتر تا انقدر مردم سر معاینه فنی حرص نخورن.»

    سید نواب حسینی منش مدیر عامل ستاد معاینه فنی خودرو شهر تهران در این باره گفت: این ماجرا سوءبرداشت شده است اولاً در تأیید یا رد یک خودرو آزمون‌گر هیچ نقشی ندارد؛ زمانی که آزمون‌گر تست خودرو را انجام می‌دهد در مرحله پایانی مشخص می‌شود که این خودرو تأیید یا رد شده است و سیستم به وزارت کشور متصل است؛ بنابراین افراد در نتیجه آزمون دخیل نیستند.

    وی با بیان اینکه برخی از افراد به تعمیرگاه‌های خارج از مراکز معاینه فنی مراجعه می‌کنند، گفت: این تعمیرگاه‌ها تست چهارگانه گاز ندارند و بعد از تعمیر خودرو نمی‌توانند تست‌های لازم را انجام دهند؛ در نتیجه وقتی رانندگان خودرو را  به مراکز می آورند؛ در آزمون رد می‌شوند؛ اما تعمیرگاه‌های داخل مراکز معاینه فنی تست چهارگانه گاز را دارند؛ به همین دلیل است که بسیاری از خودروها حدود مجاز معاینه فنی را پاس می‌کنند.

    مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودرو گفت: اگر شهروندان به نمایندگی‌های مجاز خودرو مراجعه کنند صد درصد در معاینه فنی قبول می‌شوند.

    وی در خصوص کاتالیست‌های اجاره‌ای گفت: در برخی از تعمیرگاه‌ها دو مدل کاتالیست به مراجعه‌کنندگان معرفی می‌شود؛ یک مدل کددار و دیگری فاقد کد است. کاتالیست‌های کددار معاینه فنی برتر می‌گیرند و کاتالیست‌هایی که کد ندارند معاینه فنی معمولی را فقط برای یک بار پاس می‌کنند.

    حسینی منش ادامه داد: در مراکز معاینه فنی این موضوع را ممنوع کرده‌ایم اما بیرون از مراکز این کاتالیست‌ها که فاقد الزام آلایندگی است و فقط به دلیل ارزانی به مشتریان فروخته می‌شود.

    حسینی‌منش گفت: برخی فروشندگان بی‌انصاف هستند و وقتی راننده تاکسی مراجعه می‌کند می‌گویند دو مدل کاتالیست داریم یکی 500 هزار تومان و دیگری 250 هزار تومان. وقتی راننده جویا می‌شود که این دو چه فرقی با هم دارند فروشنده می‌گوید هیچ فرقی نمی‌کند اما نکته این است که آنها کاتالیست‌های فاقد کد را به رانندگان می‌فروشند و آنها فقط یک بار می‌توانند معاینه فنی را پاس کنند و متأسفانه این کم‌فروشی‌ها صورت می‌گیرد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو