فونیکسریمکسبهتام

کلاهبرداری اینترنتی درقالب فروش خودرو و وام کم بهره

عصر خودرو- سرپرست پلیس آگاهی البرز اعلام کرد: فردی که با ترفند فروش اقساطی خودرو و پر داخت وام کم بهره از مردم کلاهبرداری می کرد دراین استان دستگیر شد.

کلاهبرداری اینترنتی درقالب فروش خودرو و وام کم بهره
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، سرهنگ محمد نادربیگی افزود: در پی ارجاع یک فقره پرونده کلاهبرداری از طریق سایت دیوار ، پیگیری موضوع در دستور کار ماموران پایگاه دوم پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

    وی اضافه کرد: در تحقیقات اولیه مشخص شد که شاکی پس از مشاهده آگهی تبلیغات فروش خودرو به صورت نقد و اقساط در سایت دیوار با فرد آگهی دهنده تماس گرفته و پس از توافق های اولیه برای معامله خودرو در محل قرار حاضرشدند.
    وی ادامه داد: با توافق صورت گرفته، خریدار 80 میلیون ریال به عنوان پیش پرداخت دراختیار فروشنده قرار می دهد که فرد کلاهبردار یا همان فروشنده اقدام به تنظیم قولنامه صوری با مشخصات غیرواقعی می کند ضمن آنکه در یک فرصت مناسب از غفلت مالباخته سوء استفاده کرده و خودرو ر ا به سرقت می برد .
    نادربیگی افزود: همچنین پرونده مشابه دیگری به پایگاه دوم پلیس آگاهی البرز ارجاع شد که در این پرونده در قالب تبلیغ برای پرداخت وام چهار درصدی از طریق سایت دیوار کلاهبرداری شده بود.
    وی اظهار داشت: دراین پرونده فردی با هویت نامشخص از طریق سایت دیوار اقدام به تبلیغ پرداخت وام چهاردرصد در قبال دریافت چک می کرد.
    سرپرست پلیس آگاهی استان البرز گفت: تحقیقات نشان داد که متهم این 2 پرونده یک نفر بوده که از طریق سایت دیوار دست به اقدامات مجرمانه می زد.
    وی بیان داشت: این فرد توسط پلیس شناسایی با حکم قضایی در یک عملیات غافلگیرانه به دام افتاد.
    نادربیگی افزود: این فرد برای تحقیقات تکمیلی به پایگاه دوم پلیس آگاهی منتقل شد که به 21 فقره کلاهبرداری به مبلغ یک میلیارد ریال اعتراف کرد.
    رئیس پلیس فتا استان البرز پیش تر نیز درخصوص آگاهی مردم از این گونه ترفندها هشدار داده بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط