فونیکسریمکسبهتام

اختصاصی «عصر خودرو»؛

ترخیص خودروهای موجود در گمرک کمترین همکاری دولت با واردکنندگان است

عصر خودرو- ادامه ممنوعیت واردات خودرو در حال تبدیل شدن بحرانی جدید است و به نظر می‌رسد ترخیص خودروهای موجود در گمرک کمترین همکاری دولت با واردکنندگان می‌تواند باشد.

ترخیص خودروهای موجود در گمرک کمترین همکاری دولت با واردکنندگان است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» تصمیم های غلط و غیر کارشناسی در ارتباط با واردات خودرو دریکی دو سال اخیر بالاخره  ابتدای امسال و با توقف کلی واردات خودرو ضربه نهایی را به این صنعت وارد کرد.
    این تصمیم و اتفاقات چندساله اخیر موجب شده است دارایی‌های زیادی در گمرکات بلوکه شود و در صورت ادامه این روند، در سال آینده هیچ واردکننده خودرویی باقی نخواهد ماند و فروش خودروهای وارداتی به صفر خواهد رسید که دود آن به چشم مصر ف کننده خواهد رفت.
    از سوی دیگر ادامه این روند باعث از بین رفتن وجاهت سیاسی ایران در قبال شرکت‌های بزرگ خودروساز دنیا خواهد شد و لطمه‌های زیادی که از بابت این تصمیمات گرفته می‌شود این تصور را به وجود می‌آورد که تصمیم‌گیری سریع در ایران انجام نمی‌شود و سرمایه‌ها دارای امنیت نیستند ، چراکه سرمایه‌گذار با کوچک‌ترین تلنگر فرار می‌کند.
    به نظر می‌رسد در حال حاضر عده‌ای در تلاش هستند تا وجهه ایران را در قبال سرمایه‌گذاران خارجی خراب کنند . کسانی که با تصمیم‌های نادرست و یا تعلل در تصمیم‌گیری منجر به نارضایتی مصرف‌کنندگان می‌شوند.
    هم‌اکنون سه ماه است که تصمیم و دستورالعملی درزمینهٔ ترخیص خودروها از گمرک آماده‌شده در حالی است که این خودروها اموال و دارایی‌های مردم است نه واردکنندگان و در صورت آسیب دیدن نیز دارایی‌های مصرف‌کنندگان از بین خواهد رفت.  این در حالی است که از سوی دیگر انتشار بودجه سال آینده نشان می‌دهد احتمال توقف واردات در سال 98 نیز وجود دارد.
    در چنین شرایطی به نظر می‌رسد کمترین کاری که دولت می‌تواند انجام دهد ترخیص خودروهای موجود در گمرک است تا واردکنندگان خودرو بتوانند شاید کمی از فشار مردم و خریداران خود کم کنند.

    نویسنده: مهدی اسدی

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو