فونیکسریمکسبهتام

جنرال موتورز باید به دولت آمریکا پاسخ دهد

عصر خودرو- مدیر ارشد اجرایی شرکت خودروسازی جنرال موتورز قرار است در هفته جاری در دیداری با قانون‌گذاران و نمایندگان دولت آمریکا به بحث و گفت‌وگو نشسته و آن‌ها را برای تعطیلی کارخانه‌های خود در آمریکای شمالی متقاعد کند.

جنرال موتورز باید به دولت آمریکا پاسخ دهد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، پس از آنکه اخبار تعطیل شدن چند کارخانه فعال شرکت خودروسازی جنرال موتورز در آمریکای شمالی در رسانه‌ها منتشر شد، دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا با انتشار پیامی در صفحه توییتر خود به شدت از تعطیلی کارخانه‌های جنرال موتورز و تعدیل هزاران نیروی انسانی شاغل در آن‌ها انتقاد کرد.

    اما حالا به نظر می‌رسد که این خودروساز آمریکایی به شدت از سوی نهادهای دولت آمریکا از جمله خود ترامپ تحت فشار قرار گرفته است و باید به نمایندگانی از آن پاسخگو باشد.

    بدین ترتیب ماری بارا، مدیر ارشد اجرایی جنرال موتورز اعلام کرده است که قصد دارد در نشستی به دیدار و گفت‌وگو با قانون‌گذاران ایالات اوهایو و میشیگان که این خودروساز در آنها کارخانه دارد، به متقاعد کردن آنها پرداخته و علل این تصمیم و اقدامات خود را تشریح کند. 

    تقریبا هفته گذشته بود که جنرال موتورز اعلام کرد یکی از فعال‌ترین و بزرگترین کارخانه‌هایش واقع در اوشاوای اونتاریو در کانادا تعطیل شده و به واسطه آن نیز بالغ بر یک هزار و 500 کارگر از کار بیکار شدند.

    به گزارش رویترز ، گفته می‌شود که به دنبال تعطیلی کارخانه‌ها، جنرال موتورز 15 درصد از نیروی انسانی خود را از دست خواهد داد و این بدان معناست که بالغ بر 18 هزار نفر از کارکنان این خودروساز بزرگ تعدیل خواهند شد. همچنین مقامات این شرکت در این خصوص خاطرنشان کرده‌اند که با تعدیل نیرو و تعطیلی کارخانه‌های فعال خود، تا سال 2020 میلادی حدود شش میلیارد دلار در هزینه‌های جنرال موتورز کاهش پیدا خواهد کرد. ترامپ هفته پیش در توییتی نوشت: ما چندسال پیش جنرال موتورز را از خطر ورشکستگی و بحران‌های اقتصادی و مالی رهانیدیم و حالا این تعطیلی کارخانه و افزایش بیکاری کارگران آمریکایی جواب خوبی‌های ما به آنهاست.

    بسیاری از کارشناسان و نهادهای دولتی از تعدیل نیروهای انسانی و تعطیلی کارخانه‌های جنرال موتورز به شدت انتقاد کرده‌ و از این خودروساز آمریکایی خواسته اند که در این مورد پاسخگو باشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو